Josef Čáslavský nově vede technologický vývoj v Mobilním rozhlase

Brno 26. březen 2018 – V gov-tech start-upu Mobilní rozhlas brněnské společnosti Neogenia, který je nejrozšířenějším nástrojem pro komunikaci obcí s občany, nastupuje na pozici hlavního softwarového architekta Josef Čáslavský. Absolvent brněnského VUT v minulosti pracoval na telekomunikačních projektech a aplikacích pro chytré domácnosti. Podílel se na prvních návrzích systému Mobilní rozhlas a nyní přebírá plnou zodpovědnost za jeho další technologický vývoj. Zároveň se bude podílet na stanovení standardů pro sdílení dat v rámci obecní komunikace a připraví Mobilní rozhlas na vstup do Evropy.

„Mobilní rozhlas je po technické stránce robustní řešení, které spojuje hned několik kanálů pro přímou komunikaci – SMS zprávy, hovory, directmailingy, push notifikace nebo ankety či minireferenda,“ vypočítává Čáslavský. „Na druhé straně však musí být sjednocené a uživatelsky přívětivé uživatelské prostředí, které zvládne obsluhovat běžný zaměstnanec obecního úřadu. Již to samo o sobě je obrovská výzva a laťku, kterou jsme v minulosti nastavili, hodlám posunout ještě výš.“

Podle Čáslavského je pro další posun projektu klíčová zpětná vazba od samospráv, občanů nebo státních úřadů a institucí, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Důležité je také zvyšování dostupnosti propojením s aplikacemi pro občanský aktivismus. Ostatně Mobilní rozhlas se v minulosti spojil právě s největším a nejstarším podnětovačem Zmapuj.to, který umožňuje informovat vlastníky či správce pozemků o problémech s nepořádkem či vandalismem.

„Hodlám již dnes se svým týmem stavět základy služby, která bude do deseti let běžnou součástí každého evropského smartphonu,“ věří projektu Čáslavský.

Mobilní rozhlas v letošním roce čekají důležité mezníky. Prvním je vstup na evropské trhy, ale také další spolupráce s oborovými organizacemi na nastavení standardů na trhu. Podle CEO Mobilního rozhlasu Ondřeje Švrčka je již dnes ČR jedničkou v chytré komunikaci obcí s občany. Službu aktivně využívá přes 300 měst a obcí včetně například krizového řízení hlavního města.

 

Reklamy