Průzkum DPD: Evropané stále častěji nakupují na čínských e-shopech

Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup dávají Evropané při nakupování online stále častěji přednost čínským e-shopům před těmi evropskými nebo americkými. Češi nejsou výjimkou. Stejně jako ostatní evropské národy je k tomu vedou zejména lepší ceny. Na zahraničních e-shopech utrácejí nejčastěji mladí muži s vyššími příjmy.

2018-02-01 17_37_15-Přepravní společnost - přeprava zboží a zásilek _ DPD CZ

V Evropě průměrně online nákupy loni představovaly zhruba stejný podíl z celkového počtu nákupů jako v roce 2016 (pokles o 0,2 % na 11,3 %). Zhruba pětinu zboží si pak Evropané nechali dovézt ze zahraničních e-shopů (19,2 %). Vedla je k tomu hlavně nedostupnost daného produktu na domácím trhu a také lepší cena. Právě kvůli lepší ceně dalo loni mnohem více lidí přednost čínským e-shopům. Pro specifické produkty či lokálně nedostupné značky ale Evropané stále zavítají raději na ty evropské nebo americké. Doručení je kratší a případná reklamace jednodušší.

Na čínských e-shopech nakupuje oproti evropskému průměru neobvykle mnoho Čechů a jejich počet stále roste. Alespoň jednou nakupovalo na čínských stránkách 36 % respondentů, což je o desetinu více než v roce 2016. Až 8 % zboží objednaného na zahraničních e-shopech putovalo z čínského AliExpressu, což je oproti roku 2016 dvojnásobek. Po Rusku, Lotyšsku, Litvě a Estonsku jsme se tak stali pátou evropskou zemí, která na AliExpressu nejvíce nakupuje.

„Očekáváme, že Češi budou s příchodem mladé generace, která umí dobře anglicky, nakupovat na zahraničních e-shopech stále častěji. Podle nákupních zvyklostí a očekávání zákazníků inovujeme nabídku našich služeb – u mezinárodních přeprav to je doručení v konkrétní čas, adresování balíčku na výdejní místo a teď nově od jara jednoduchá možnost vrácení nevhodné zásilky zpět do zahraničí pod jejím původním číslem přes tzv. Return portal,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Češi na zahraničních e-shopech nejčastěji kupovali módu (27 %), volnočasové zboží (18 %) a elektroniku (14 %). Oproti roku 2016 nakoupili mnohem více hraček, které se tak dostaly na čtvrté místo (na 10 %). Následují boty (9 %), zdraví a krása (5 %), vybavení pro auta (4 %) a až na osmém místě jsou knihy (3 %), které byly v celkovém online obchodu na třetím místě.

V evropském průměru nakupují na zahraničních e-shopech spíše mladí muži (54 %) mezi 18 až 34 lety, kteří mají vyšší příjmy, nakupují online často a už delší dobu. Na zahraničních e-shopech už nakupoval každý druhý Čech (51 %) a většina dalších lidí nad tím uvažuje (45 %).

O DPD     

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 430 zaměstnanci a 840 kurýry doručí každoročně kolem 19,5 milionu zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 32 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 68 000 zaměstnanců doručuje denně až 4,8 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2017 vykázala tržby ve výši 24,1 miliard EUR.

Reklamy
Označeno tagem