V České republice a na Slovensku se prodá přes milion a půl flash disků, přitom jen naprosté minimum je jich zabezpečených

Společnost Kingston zveřejňuje s ohledem na blížící se nástup platnosti nařízení GDPR detaily o prodejích flash disků v České republice za rok 2017. Z údajů vyplývá, že jen zlomek prodaných flash disků všech značek je chráněn proti úniku dat. Přitom ztráta jednoho takového disku může stát firmu jmění.

Česká republika, Praha – 24. dubna 2018 – společnost Kingston Digital přišla s detaily o prodejích jejích flash disků v České republice a na Slovensku v roce 2017. Podle nich se v minulém roce prodalo 621 635 kusů přenosných paměťových disků značky Kingston a HyperX. Marczin Gaczor, Business Development Manager Kingston pro Českou republiku a Slovensko, odhaduje, že v tomto segmentu je dlouhodobý podíl značky na trhu v obou zemích mezi 40 – 50 %. Z těchto údajů je tedy zřejmé, že celkově se na obou trzích prodá kolem 1,2 až 1,5 milionu flash disků všech značek za rok. Hardwarově šifrovaných flash disků přitom Kingston u nás prodal méně než jedno procento, přesněji 0,29 procent. Vzhledem k tomu, že společnost Kingston je hlavním dodavatelem hardwarově zabezpečených disků na našem trhu, je zcela zřejmé, že je celkový počet těchto zařízení v prodeji zcela minimální. Právě ochrana přenosných paměťových disků je však velmi důležitá s ohledem na blížící se GDPR.

Evropské nařízení GDPR vstupuje v platnost již 25. května 2018. Předpis sice výslovně nenařizuje přesnou úroveň zabezpečení flash pamětí a přenosných médií, uvádí však, že „jedním z prvků zabezpečení osobních údajů je např. jejich pseudonymizace nebo šifrování.” Pokud se však ztratí nezabezpečený flash disk s daty podléhajícím GDPR, musí firma takový incident nahlásit a hrozí jí velké pokuty. U hardwarově kryptovaných disků, jejichž nejširší portfolio nabízí na českém a slovenském trhu společnost Kingston, je situace je zcela jiná. O výše zmíněných ochranných prvcích nařízení GDPR uvádí, že „jejich dobrovolné nasazení může správci přinést i zproštění např. povinnosti ohlásit případ porušení zabezpečení osobních údajů subjektu údajů”.

Marcin Gaczor ze společnosti Kingston dodává: „Je až zarážející, jak málo si firmy připouštějí problém, který spočívá v nechráněných flash discích. V západní Evropě je přitom v této oblasti uvědomělost firem úplně na jiné úrovni. Přesná data sice nemohu uveřejnit, ale procentuální poměr prodeje zabezpečených disků Kingston je v těchto zemích téměř v řádu dvouciferných čísel. Pořízení hardwarově kryptovaných flash disků je přitom ta nejjednodušší věc, kterou může firma udělat pro ochranu dat mimo kancelář. Týká se to samozřejmě i živnostníků, advokátů, lékařů či menších společností. Výhoda hardwarově šifrovaných flash disků je jednoznačná, nikdy nezapomenete data zašifrovat, automaticky se o to stará čip přímo uvnitř flashky. Společnost Kingston má ve svém portfoliu přenosné paměťové disky pro všechny kategorie, od živnostníků až po maximální úroveň armádního zabezpečení.”

Z průzkumu provedeného v roce 2017 ve spolupráci se společností ESET (úplné znění můžete najít zde) přitom vyplývá, že se se ztrátou nebo odcizením setkala zhruba ⅓ Čechů. Všechny tyto ztráty jsou tedy tikající bombou pro většinu firem. GDPR změní hodně, co se ale musí změnit nejvíc, je naše zodpovědnost k datům samotným.

Další informace o společnosti Kingston můžete najít zde:

YouTube: http://www.youtube.com/kingstontechmemory

Facebook: http://www.facebook.com/kingstontechnologyeurope

Twitter: http://twitter.com/#!/kingstontech

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/kingston

Flickr: http://www.flickr.com/photos/kingstontechnologyemea/

O společnosti Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. („KDI“), zajišťující výrobu a distribuci pamětí typu flash, je dceřinou společností Kingston Technology Company, Inc., největšího nezávislého výrobce paměťových produktů na světě. KDI byla založena v roce 2008 a její sídlo je v kalifornském Fountain Valley ve Spojených státech. Další informace můžete získat na internetové adrese www.kingston.com nebo na telefonním čísle +44 (0)1932 738888.  

Reklamy