Přidaná hodnota a informační servis zvyšují zájem o tituly MAFRA: čtenost deníků Mladá fronta DNES a LIDOVÉ NOVINY i týdeníku 5plus2 roste.

Čerstvé výsledky čtenosti z národního výzkumu Media projekt potvrdily silnou pozici titulů MAFRA na tiskovém trhu. Ve srovnání s předchozími výsledky za 2. pololetí roku 2017 se na přelomu roku a v 1. čtvrtletí 2018 mírně zvýšila čtenost deníků Mladá fronta DNES (na 572 tisíc čtenářů) a LIDOVÉ NOVINY (na 213 tisíc čtenářů) a je doprovázena také nárůstem prodaného nákladu ve stejném období. Čtenost roste i časopisům vkládaných do placených deníků. Úspěch zaznamenal i společensko-zpravodajský týdeník TÉMA (157 tisíc čtenářů) a bezplatný týdeník 5plus2 (896 tisíc čtenářů).

Rostoucí čtenost titulů MAFRA dokládá uspokojení zvyšujících se nároků čtenářů na kvalitní obsah. Kromě své hlavní zpravodajské náplně doplňuje každé vydání deníku Mladá fronta DNES nejméně jeden tematický časopis. Oba deníky navíc v uplynulém období přinášely i řadu mimořádných servisních informací v podobě seriálů či speciálních příloh. 

Například v deníku Mladá fronta DNES zpravodajské pokrytí tématu prezidentských voleb úspěšně doplnila další aktuální témata jako Nákupy Ona DNES, Vánoční speciál, Seniorský speciál, seriál Daňový rádce či seriál Příprava na přijímací zkoušky.

Výsledky výzkumu Media projekt jsou odrazem současného trendu celkové proměny deníků a jasným důkazem, že kvalitní zpravodajství rozšířené o přidanou hodnotu v podobě informačního servisu pro běžné životní situace dále posiluje jejich nezastupitelnou roli na tiskovém trhu a u čtenářů boduje.

Pozn.:

Zdroje dat: Výzkum čtenosti Media projekt, realizovaný společnostmi  STEM/MARK a MEDIAN, jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur (ASMEA), data za 4. čtvrtletí 2017 – 1. čtvrtletí 2018 a srovnání s předchozími daty za 2. pololetí 2017. Měsíční výkazy Kanceláře ABC ČR o nákladech periodického tisku zařazeného do systému ověřování za stejná období.


O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ (společný projekt operátora T-Mobile a mediální skupiny MAFRA), největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Reklamy