Už zítra vychází v Lidových novinách nový historický seriál „Jiří z Poděbrad – král dvojího lidu“

U příležitosti výročí 560 let, které letos uplynuly od korunovace Jiřího z Poděbrad, připravil deník Lidové noviny velký třicetidílný seriál věnovaný osobnosti a době tohoto významného českého panovníka. Úvodní díl vychází v pátek 11. května 2018.

„Čtenáři Lidových novin mají dlouhodobý zájem o historické seriály. Platilo to v případě seriálů o Karlu IV., Tomáši Garrigue Masarykovi či o konci druhé světové války a věřím, že nejinak tomu bude i nyní v případě Jiřího z Poděbrad,“ říká k tématu seriálu Veselin Vačkov, ředitel redakce deníku Lidové noviny.

Seriál „Jiří z Poděbrad – král dvojího lidu“ se zaměřuje na nová a zajímavá fakta a historické dokumenty spojené s politickým i osobním životem našeho jediného krále, který vzešel z ryze české šlechty.

Jednotlivá témata budou zahrnovat vzestup Jiřího z Poděbrad na historické scéně Evropy v polovině 15. století v době po husitských válkách, nechybí ani kontroverze kolem legendy smrti Ladislava Pohrobka a intriky kolem nového českého panovníka. Věnovat se bude jeho politickým názorům a významným krokům v politice či z dnešního pohledu progresivnímu mírovému návrhu Jiřího z Poděbrad na uspořádání Evropy. Některé díly se zabývají různými aspekty osobního života krále – zdravím a nemocemi, kdo byly jeho manželky či jaké osudy čekaly jeho děti.  

Součástí seriálu jsou také atraktivní mapy. K prvnímu dílu například vyjde jako bonus zdarma unikátní středověká Klaudyánova mapa Čech, nejstarší tištěná mapa našich zemí.

Historický seriál „Jiří z Poděbrad – král dvojího lidu“ redakce deníku Lidové noviny připravila ve spolupráci s PhDr. Evou Doležalovou, Ph.D., PhDr. Jaroslavem Boubínem, CSc. a dalšími odborníky z Historického ústavu Akademie věd České republiky.  


O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ (společný projekt operátora T-Mobile a mediální skupiny MAFRA), největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

 

Reklamy