Mastercard: Pro české diváky má nejlepší úvodní filmovou scénu Titanic

Praha 17. května – Čeští filmoví diváci ze všeho nejvíce milují úvodní scénu snímku Titanic. Pro zpomalené záběry legendárního plavidla připraveného k vyplutí na svoji první plavbu následované záběry ponorky u jeho vraku hlasovalo 13 procent diváků. Vyplývá to z nové studie společnosti Mastercard, oficiálního partnera filmového festivalu v Cannes, nazvané „Světla, kamera, akce!“. Průzkumu se účastnilo 32.000 respondentů z 15 evropských zemí.

Podle evropských filmových milovníků pochází pět nejoblíbenějších úvodních scén z následujících velkofilmů: Titanic (1997), Lví král (1994), Pulp Fiction (1994), Star Wars IV (1977) a Čelisti (1975). Zahájení filmu Titanic z roku 1997 prohlásili za nejlepší i respondenti v Turecku, Polsku, Francii, Itálii a Rusku. Rodinný charakter hudby a tance v úvodu Lvího krále si naopak získal srdce diváků v Německu, Švýcarsku, Švédsku a Nizozemsku. Pulp Fiction nejvíce bodoval v Dánsku a Irsku a Star Wars IV u diváků ve Španělsku. Ve Velké Británii si palmu vítězství svorně odnesly snímky Star Wars IV a Čelisti.

Filmařem, který dokáže tvořit dokonalé úvody kasovních trháků, je Steven Spielberg. Za mistra úvodních scén jej označili respondenti hned ve čtrnácti evropských zemích. Krvežíznivý Quentin Tarantino a mistr hororu Alfred Hitchcock jsou dalšími režiséry, kteří se v průzkumu umisťovali do pátého místa.

Celých 72 procent evropských respondentů souhlasí s tím, že díky úchvatné úvodní scéně se jim celý film snadněji zaryje do paměti. Více než 55 procent respondentů v Německu, Maďarsku, Irsku a Švédsku uvedlo, že si na film utvoří názor právě podle úvodní scény.

Mezi klíčové faktory kasovních trháků patří chytré dialogy (26 %), neočekávaná zápletka (40 %) a romantický vztah (19 %), tedy apely na city diváků, kteří prostřednictvím filmu mohou prožívat svoje vlastní touhy. Návštěvníci kin ve Francii jsou beznadějnými romantiky, 30 procent z nich dává přednost setkání hlavních postav během úvodní scény, zatímco diváci v Polsku mají raději drsné hrdiny (25 %). Inteligentní a humorné hlášky přimějí diváky v České republice (31 %) a Rusku smát se od samého začátku, diváci v Německu zase uvedli, že si snadněji vybaví filmy s nečekaným rozuzlením (34 %).

Zpráva „Světla, kamera, akce!“ zkoumala, jakou moc má filmové umění nad svými příznivci. Filmy, klasické i současné, jsou za inspirativní považovány po celé Evropě a 41 procent respondentů se shodlo na tom, že výrazný film dokáže lidi inspirovat k tomu, aby se pustili do něčeho nového či aby dosáhli nějaké pozitivní změny.

Nejoblíbenější úvodní scény mezi evropskými diváky (podle země):

Země Film Podíl
Česká republika Titanic 13 %
Dánsko Pulp Fiction 8 %
Francie Titanic 10 %
Německo Lví král 9 %
Maďarsko Titanic 11 %
Itálie Titanic 7 %
Nizozemsko Lví král 10 %
Polsko Titanic 9 %
Irsko Pulp Fiction 9 %
Rusko Titanic 11 %
Španělsko Star Wars IV 9 %
Švédsko Lví král 9 %
Švýcarsko Lví král 10 %
Turecko Titanic 13 %
Velká Británie Star Wars IV & Čelisti 10 %

Nejoblíbenější režiséři (podle hodnocení úvodních scén v Evropě):

  1. Steven Spielberg
  2. Quentin Tarantino
  3. Alfred Hitchcock
  4. Ridley Scott
  5. George Lucas


O společnosti Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

O filmovém festivalu v Cannes

Mezinárodní filmový festival v Cannes je nejvýznamnějším podnikem svého druhu s celosvětovým dosahem. V roce 2018 se koná jeho již 71. ročník, přičemž festival si stále uchovává svůj původní účel. Tím je poutat pozornost a propagovat filmy a přispívat tak k rozvoji kinematografie, podporovat světový filmový průmysl a oslavovat filmové umění na mezinárodní úrovni.

Reklamy