Průzkum: Na internetu nejvíce nakupují mladí

V Evropě nakupují online nejvíce mladí včetně Čechů. Vyplývá to z průzkumu přepravní společnosti DPD, ve kterém si nechala vyhodnotit nákupní chování evropských spotřebitelů za rok 2017. Mezi mladé od 18 do 34 let v Česku spadá i polovina těch nejaktivnějších online zákazníků.

2018-05-31 19_00_50-Přepravní společnost - přeprava zboží a zásilek _ DPD CZ.png

Na e-shopech většinou nakupují módu. Loni si ji objednalo 57 % z nich. Své evropské vrstevníky tak překonali o 3 %. Oproti zbytku české populace také častěji nakupují na zahraničních e-shopech. Ze zahraničí generaci mezi 18 a 34 lety putovalo 14,5 % zboží.

V naprosté většině případů šlo o produkty, které se v tuzemsku obtížně shánějí. Jako důvod nákupu na zahraničních e-shopech to označilo 70 % respondentů mezi 18 a 34 lety. V nakupování na zahraničních e-shopech nicméně zaostávají za Evropany stejné věkové kategorie (22,1 %) i celkové evropské populace (19,2 %).

„Ukázalo se, že zejména v nakupování na zahraničních e-shopech Češi představují jak pro obchodníky, tak pro přepravní společnosti velký tržní potenciál. Z průzkumu vyšlo najevo, že e-commerce podporuje širší nabídka dopravních služeb, jako je doručení zboží v určitý čas anebo na určité místo. Právě generace od 18 do 34 let speciální služby ráda využívá. V DPD jim budeme vycházet i nadále vstříc a snažit se, aby právě skvělá přeprava motivovala k online nakupování i zbytek populace,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Lidé mezi 18 a 34 lety k online nakupování používali nejčastěji přenosné počítače a chytré mobilní telefony. Nákup pomocí laptopů v roce uskutečnilo 80 % z nich, skrz smartphone pak 53 %. Pokud zahrneme i tablety a stolní počítače, mladí k nakupování na e-shopech využívají bezmála dvě zařízení (1,9).

O DPD

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 430 zaměstnanci a 840 kurýry doručí každoročně kolem 19,5 milionu zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 32 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 68 000 zaměstnanců doručuje denně až 4,8 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2017 vykázala tržby ve výši 24,1 miliard EUR.

 

Reklamy
Označeno tagem