Velkopopovický pivovar rozšiřuje výrobu, obliba piva Kozel totiž stále roste v Česku i zahraničí

Velké Popovice, 10. června 2018 – Pivovar ve Velkých Popovicích rozšířil před hlavní pivařskou sezonou kapacitu výroby piva Kozel téměř o pětinu na 49 tisíc hektolitrů týdně a 2 miliony hektolitrů za rok. Reaguje tak na rostoucí popularitu u spotřebitelů v tuzemsku i zahraničí, kde je Kozel vůbec nejprodávanějším českým pivem.

Celková výše investice do rozšíření výroby ve Velkých Popovicích dosáhla 91 milionů korun, z toho 63 milionů korun směřovalo do varny, zbytek stál sklad piv. „O investici jsme rozhodli loni v březnu, vlastní práce byly zahájeny v srpnu a pokračovaly i přes zimu. Díky tomu máme hotovo na počátku hlavní sezony a jsme připraveni plně uspokojit poptávku po pivu Kozel,“ říká manažer pivovaru ve Velkých Popovicích Petr Kofroň. Nová technologie umožní ve třech rmutovacích kádích vařit 12 várek za den a to při zachování originální výroby piva Kozel. “Pivo vaříme v té nejvyšší kvalitě, podle tradičních receptur a se stejným postupem jako v dobách, kdy pivovar založil baron František Ringoffer,“ doplňuje Petr Kofroň.

Investice zahrnuje zejména novou scezovací káď a rmutovací pánev z vysoce kvalitní nerezové oceli. Rozměr scezovací kádě je 8,5 m v průměru a samotná váží přes 30 tun. Káď a pánev byly do rozšířené budovy varny dopraveny začátkem března. V dubnu pak byla celá investice dokončena a v květnu se uskutečnily i první zkušební várky piv. Dopadly úspěšně a pivovar tak na ně nyní může navázat plnou výrobou. Kromě varny investoval velkopopovický pivovar také do nového skladu, aby mohl pivo po výrobě kvalitně uskladnit před jeho expedicí ke spotřebitelům.

Vůbec nejsložitější částí celého projektu byla právě instalace nové scezovací kádě. „Její usazení, to byla doslova hodinářská práce jeřábníků, u toho jsme nikdo ani nedýchali napětím, neboť při usazování osmiapůlmetrové nádoby máte jen pětimilimetrovou rezervu na každé straně,“ popisuje Tomáš Kosmák, manažer investice do rozšíření výroby ve Velkých Popovicích.

Rozšířením výroby reaguje velkopopovický pivovar na rostoucí popularitu piva Kozel na domácím trhu a zejména v zahraničí. Export piv z Velkých Popovic se loni zvýšil o 12 procent. V licenci se jej uvařilo také o 12 % více oproti loňsku – zejména v Rusku, na Slovensku a v Kazachstánu. Největší zájem mají spotřebitelé o světlý ležák a také o Kozel černý. Ten je jedním z neprodávanějších tmavých piv na světě a zájem o něj výrazně roste zejména na asijských trzích. V tuzemsku pak Kozel posiluje svoji pozici druhé nejoblíbenější značky, hned za dlouhodobou jedničkou, ležákem Pilsner Urquel. Popularita piva Kozel přitom roste nejrychleji ze všech tuzemských značek piv.

Pro rozšířenou výrobu má pivovar zajištěn dostatek kvalitních českých a moravských surovin, zejména ječmene a chmele. „S jejich tuzemskými dodavateli máme nastavené dlouhodobé vztahy, které garantují stabilní dodávky v potřebném množství. Naše partnery jsme dopředu informovali o nové investici,“ uvádí Petr Kofroň.

 

  • První várka piva byla ve Velkopopovickém pivovaru uvařena 15. 12. 1874 a o rok později již bylo vystaveno (uvařeno a prodáno) 18 000 hl piva. Již po několika letech se pivovar stal třetím největším v zemi. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva. Velkopopovický pivovar je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s.
  • Návštěvníci pivovaru se mohou těšit na prohlídkovou trasu, která představuje zajímavou a zábavnou formou historii i současnost pivovaru a jeho okolí. Součástí prohlídky je i ochutnávka v ležáckém sklepě a živý maskot pivovaru – kozel Olda.
  • Pivovarský Kozlův obchod s dárkovými předměty nabízí návštěvníkům široké spektrum zajímavých dárků s pivní tematikou.
  • Přímo v areálu pivovaru se nachází restaurace Velkopopovická Kozlovna. Restaurace nabízí českou kuchyni a široký sortiment čepovaného piva – zejména vynikající Velkopopovický Kozel 11° čepovaný přímo z pivních tanků.

 

 

Reklamy