Lidl v ČR nebude od roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů

Lidl v České republice bude postupně omezovat prodej vajec z klecových chovů až do jeho úplného zrušení nejpozději v roce 2025.

V souladu se zvyšováním kvality svých výrobků, snahou o udržitelný způsob získávání svých zdrojů se Lidl rozhodl ve svých prodejnách v České republice postupně omezovat prodej vajec od nosnic v klecích a postupně je nahrazovat vejci z bezklecových chovů. „Rozhodnutí opustit prodej vajec z klecových chovů jde ruku v ruce s naší snahou o vysokou kvalitu prodávaných potravin. Jako jeden z největších obchodníků na trhu přitom máme možnost ovlivnit způsob, jakým jsou suroviny pro potraviny získávány. Vejce jsou pak v našich prodejnách nejen surovinou, ale i konečným prodávaným výrobkem. Snaha o udržitelný způsob chovu slepic a jejich životní podmínky je tedy na místě,“ řekl k rozhodnutí českého Lidlu Michal Farník, jednatel odpovědný za sortiment.

Lidl v současné době nabízí vejce z chovu nosnic v klecích nebo v halách na podestýlce. Svého cíle chce dosáhnout postupně, protože v případě českých dodavatelů v současné době není možné množství prodávané v jeho prodejnách vejci z bezklecových chovů pokrýt. Lidl se proto zavazuje k intenzivní spolupráci s českými dodavateli a ke společnému hledání možností, jak bezklecové chovy rozšířit.  „Vzhledem k aktuálním možnostem českých dodavatelů se jedná o cíl, na kterém musíme pracovat společně. Věřím však, že se nám to do roku 2025 podaří,“ doplnil Michal Farník.

Zároveň s kroky vedoucími k prodeji vajec pouze k bezklecových chovů bude Lidl usilovat o stejný cíl i u vybraných výrobků svých privátních značek, která vejce obsahují jako jednu z nejdůležitějších surovin.

Rozhodnutí Lidlu je v souladu s jeho dlouhodobou strategií o ohleduplný přístup ke svému okolí. Již v roce 2017 například upustil od prodeje jednorázových igelitových tašek. Letos také komunikoval svůj závazek, do roku 2025 snížit množství plastů u výrobků privátních značek o 20 % a používat u nich pouze stoprocentně recyklovatelné plasty. I toto opatření nelze uskutečnit okamžitě a vyžaduje úzkou spolupráci s dodavateli.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 237 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

http://www.lidl.cz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

 

Reklamy
Označeno tagem