Nový seriál iDNES.cz přiblíží, jací jsou „Muslimové v Česku“. Sledujte už od 23. července

Zpravodajský portál iDNES.cz v pondělí 23. července o půlnoci spouští nový seriál o životě a vnímání muslimské komunity v ČR. Unikátní devítidílný projekt „Muslimové v Česku“ poběží do 12. srpna a v průběhu tří týdnů otevřeně zmapuje historii i současnost této společenské skupiny z různých úhlů pohledu. Mimo jiné nabídne exkluzivní průzkum veřejného mínění o znalostech, osobních zkušenostech a postojích Čechů vůči muslimům. Shromáždí největší mýty a hoaxy kolem islámu a s pomocí odborníků je zasadí do kontextu. Přinese příběhy českých muslimů i rozhovory se zajímavými osobnostmi muslimského světa.

Seriál Muslimové v Česku také ukáže, že muslimové zdaleka nejsou jen Arabové. Historii muslimské komunity například popíše prostřednictvím profilu Mohameda Aliho Šilhavého, průkopníka islámu v Československu a učitele biologie z Třebíče, který jako jeden z prvních Čechů podnikl pouť do Mekky.

Nebude chybět ani přehled o tom, jaká je současná muslimská komunita v ČR, její struktura, aktivity a náboženská vlažnost či horlivost.

Diskusní pořad Rozstřel na iDNES.tv pak bude hledat odpovědi na otázku, proč je v Česku tak silná islamofobie, a rozebere i další témata spojená s muslimy.

Základem xenofobie je strach z neznámého. Průzkum, který pro nás zpracovala agentura Median, potvrzuje, že my Češi toho právě o muslimech opravdu moc nevíme. Pokusíme se je proto trochu představit, ukázat jejich zvyky a pohled na svět nebo politiku. Seriál iDNES.cz bude velmi otevřený,“ říká šéfredaktorka iDNES.cz Naděžda Petrová a dodává: „Často jsme svědky toho, že se spojují výrazy jako muslim – islám – migrace. I to by měl projekt vyjasnit.“

 


O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ (společný projekt operátora T-Mobile a mediální skupiny MAFRA), největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Reklamy