Analýza: Do roku 2021 získají e-shopy v Česku statisíce nových zákazníků

V Česku nakupuje na internetu už přes pět milionů uživatelů. Tuzemské e-shopy si mohou mnout ruce, protože v nejbližších letech toto číslo ještě výrazně naroste. V roce 2021 bude na internetu zboží pořizovat ještě o 410 tisíc zákazníků více, odhaduje analýza Eshopworld.

Ta předpovídá, že v roce 2021 v e-shopech každý klient nakoupí zboží průměrně za 14 000 korun. Tržby tak budou atakovat přibližně 75 miliard korun. Čeští zákazníci budou peníze utrácet hlavně za módu a elektroniku, čeká se také zájem o potraviny či vybavení domácnosti.

Počet zákazníků, kteří objednávají zboží přes e-shop, vytrvale roste. Češi v současnosti objednávají online zboží za 57 miliard korun ročně, a to především módu, kterou následuje elektronika. Podle Eshopworld jen tyto dvě kategorie zajistí v roce 2021 tržby vyšší než 46 miliard korun.

Velké domácí spotřebiče dotahují telefony

„Největší zájem je tradičně o elektroniku a chytré telefony, které ale postupně střídají domácí spotřebiče. Češi často využívají dopravy zdarma až domů, což jim řeší problém, jak jednoduše dostat velké spotřebiče do své domácnosti. Navíc většinu výrobků si mohou nechat zdarma zapojit. Je to také vnímáno jako forma slevy, na kterou Češi hodně slyší. Více taky využívají VIP programy, protože jsou často výhodnější než samostatné slevy,“ říká ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Online dnes nakupuj nejen mladí lidé. V kategorii starších 55 let je na něm denně aktivních 64 procent osob. S mladím ovšem popularita online světa roste, ve věkové kategorii 16-24 let internet denně používá 93 osob ze sta.

Z jakých zařízení Češi objednávají? Vedou stále počítače, a to výrazně. Kupuje přes ně devět lidí z deseti, zbytek objednávek mezi sebe dělí mobily a tablety. V současnosti využívá internet 77 procent Čechů, v roce 2021 jich bude ještě o procento více.

Výraznější nárůst čeká uživatele chytrých telefonů, jejichž potenciál pro online nákupy zatím v tuzemsku není úplně využívaný. Zvedne se z 64 procent na takřka 70. Nejoblíbenější metodou online platby je úhrada kartou, preferují ji tři lidé ze čtyř.

„Boom online nákupů přinesly mobily a tablety. E-shopy hned zareagovaly a své weby optimalizovaly i pro tato zařízení. Už každou patnáctou objednávku zaznamenáváme právě z mobilů a tabletů. Každý třetí návštěvník přijde na web euronics.cz z mobilního zařízení,“ říká mluvčí Euronics Lenka Mastešová.

 

Reklamy