Reklamní trh navýšil v prvním pololetí 2018 ve srovnání se stejnou částí minulého roku o 9 %. Dlouhodobý trend tak i nadále zůstává růstový. Největší zásluhu na tom má televize a rozhlas, oba mediatypy vykazují 11% nárůst. Neztrácejí však ani tisková nebo out-of-home média. Vyplývá to z monitoringu reklamy Ad Intel výzkumné agentury Nielsen Admosphere.
Největším inzerentem byl v prvním pololetí Kaufland, ceníková hodnota jeho inzerce přesahuje 850 milionů korun. Ten zároveň vykazuje v rámci TOP 10 zadavatelů největší nárůst objemu inzerce oproti prvnímu pololetí minulého roku. Mezi 5 největších zadavatelů reklamy prvního pololetí 2018 dále patří Lidl, Alza, Procter & Gamble a Sazka.
Hodnota reklamy vychází z ceníků jednotlivých médií. Její propojení s metodickým popisem inzerce umožňuje přiřadit jednotlivé reklamní výskyty daným zadavatelům.
Doplňující informace:
Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i monitoringu reklamy, marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.
Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.