Technet.cz mediální skupiny MAFRA dnes spouští unikátní hru Tankocaching aneb za keškami po stopách okupace 1968

Redakce iDNES.cz připravila na stránkách Technet.cz hru Tankocaching k srpnovému výročí roku 1968. Celkem na 21 míst spjatých s tragickými událostmi autoři hry rozmístili unikátní keše s příběhy z období invaze převážně sovětských vojsk. V každé ukryté schránce hráči naleznou popis jedné události, která se v dané lokalitě odehrála. Hra, která je unikátní verzí oblíbeného Geocachingu, začíná 14. srpna, kdy bude na stránkách Technet.cz uveřejněno prvních sedm míst s uloženými keškami. Další budou následovat v pravidelných intervalech.

Počet kešek odkazuje na datum 21. srpna, kdy z Moskvy řízená vojenská operace začala. Byl to den, kdy naděje velké části obyvatel tehdejšího Československa na zlepšení poměrů v zemi vzaly definitivně za své. Známé i méně známé příběhy, které budou hráči postupně objevovat, připomenou osobní tragédie jednotlivců a rodin, kterým okupanti zavraždili někoho blízkého.

Jednotlivé keše jsou rozmístěny na co největším území České republiky tak, aby se mohl zúčastnit opravdu každý.

„Chceme lidem ukázat, kde se tyto pohnuté události odehrály. Když sami stojíte přímo na místě, kde opilý voják jen tak zastřelil nevinného kluka, je to pocit, který si zapamatujete. Ten z učebnice dějepisu nezískáte,“ říká o záměru hry vedoucí pořádajícího serveru Technet.cz Jan Kužník.

Tankocaching, stejně jako samotná originální hra Geocaching, v sobě propojuje pohyb, turistiku, umění orientovat se v terénu a touhu po objevování. Navíc přidává i ucelenou exkurzi do nedávné historie.

„Padesáté výročí okupace ČSSR jsme chtěli připomenout formou, která zaujme i mladší ročníky a dá jim možnost seznámit se s událostmi, které jejich rodiče a prarodiče mají stále ještě v živé paměti,“ vysvětluje šéfredaktorka iDNES.cz Naděžda Petrová.

Příběhy ze všech keší budou v rozšířené podobě postupně zveřejňovány na serveru Technet.cz pod odkazem: https://idnes.cz/tankocaching. Zde také čtenáři najdou podrobná pravidla hry.

Tankocaching pořádá redakce Technet.cz ve spolupráci se společností Fujitsu Technology Solutions. Autorem odborných textů je historik PhDr. Prokop Tomek, Ph.D., z Vojenského historického ústavu Praha.


O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ (společný projekt operátora T-Mobile a mediální skupiny MAFRA), největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

 

 

Reklamy