Datové aplikace vyvinuté v AuresLab používají už i zahraniční autobazary

30. srpna 2018, Praha – Použití datových robotů pro výkup a prodej ojetých vozů už není pouze výsadou českých obchodníků. Aplikace vyvinuté inovační laboratoří AuresLab pro síť autocenter AAA AUTO, které pomocí analýzy dat dokážou monitorovat trh s vozy, nově používá první zahraniční zákazník. Tím je ruská společnost TransTechService (TTS), která je s více než 100 tisíci prodanými auty ročně největším prodejcem ojetých vozů v Tatarstánu a jedním z největších v Rusku. Informoval o tom Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab.

„V práci s big data je budoucnost obchodování. Dělá nám obrovskou radost, že AuresLab, a potažmo i celý Aures Holding, tímto způsobem inovuje trh s ojetými vozy nejen v Čechách, ale už i v zahraničí,“ říká Stanislav Gálik. Základní balíček aplikací vyjde TTS na 10 tisíc eur měsíčně (zhruba 250 tisíc korun) a smlouva byla uzavřena na rok s automatickým prodloužením.

Společnost TTS nasadila aplikace do provozu v průběhu léta. „V tuto chvíli ještě používáme aplikace v testovacím provozu, nicméně jsme s nimi velice spokojeni,“ říká Maxim Krivoshey, ředitel IT TransTechServisu. Jen v prvním týdnu firma TTS pomocí aplikací vykoupila o 200 automobilů víc, než bylo běžné dříve.

AuresLab momentálně vyjednává s další ruskou společností Inch Cape, která působí hlavně v Moskvě a Petrohradu. Jednání probíhají také s dalšími zájemci ze států jako Japonsko, JAR nebo Velká Británie. Firmy si mohou vybrat z většího množství aplikací, kompletní balík nabízí AuresLab za 40 tisíc eur (zhruba 1 milion korun). „Kupcem aplikace nemusejí být ovšem pouze autobazary, využití se nabízí i pro klasické autodealery. Věříme, že v příštím roce jejich prodej přispěje k výraznému zvýšení tržeb v rámci AuresLabu,“ říká Stanislav Gálik.

„Aplikace neustále analyzuje desítky tisíc inzerátů a zaznamenává všechny charakteristiky vozu, které jsou z hlediska prodeje důležité – stáří, nájezd, motor a podobně – a porovnává je s časem, za který si daný vůz najde kupce,“ vysvětluje Gálik. Tím aplikace umožňují například lépe naceňovat vykupované vozy tak, aby jejich uživatelé mohli svým zákazníkům nabídnout vyšší cenu než konkurence či zvýšit samotné prodeje.

O AuresLab:

Inovační laboratoř AuresLab zastřešuje inovační projekty sítě autocenter AAA AUTO. Od založení na počátku roku 2018 již kromě datových aplikací Aures Apps představila několik úspěšných projektů jako prodej investičních vozů Mototechna Classic, službu dlouhodobého pronájmu Mototechna Drive nebo službu testování vozu Try & Buy. Výkonným ředitelem AuresLab je Stanislav Gálik, který dříve působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny a jenž je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem. V minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.