TOBi se představuje: virtuální digitální asistent už obsloužil 15000 zákazníků

30. srpna 2018, Praha – Chatbot. Technologie, která umožní automatizovaným způsobem komunikovat se zákazníkem. TOBi. Pilotní projekt Vodafonu, který zákazníci už od června zkouší na vlastní kůži v situaci, kdy si nevzpomenou na heslo do samoobsluhy. To je totiž první úkol, který ve Vodafonu TOBi dostal a testuje se na něm jeho funkčnost. Vodafone se tímto řadí mezi operátory v České republice k průkopníkům využití chatbota v komunikaci se zákazníky.  Od začátku pilotního projektu už chatbot TOBi uskutečnil kolem 75 000 konverzací a 15 000 zákazníků si s jeho pomocí zresetovalo heslo.

„Cítíme se ve Vodafonu průkopníky a chceme využívat různé moderní technologie a testovat je spolu se zákazníky. Proto jsme zvolili pro pilotní projekt chatbota právě komunikaci přímo se zákazníky v samoobsluze Můj Vodafone na webu i v mobilu,“ říká Anna Hoerová, viceprezidentka pro prodej a péči, a dodává: „TOBi je jednoduchá umělá inteligence, která zvládá pochopení kontextu dialogu, a kdyby zákazník předem nevěděl, že komunikuje s chatbotem, možná by to někdy ani nepoznal. Přinese takové benefity pro zákazníky, které někdy lidé nemusí optimálně zvládat: bude dostupný 24 hodin 7 dní v týdnu, nemusí na něj nikdo čekat ve frontě, bude se nabízet jen tam, kde bude vědět, že může pomoci. Prostě všude, kde zákazníci potřebují cílenou, rychlou, efektivní a jednoduchou podporu, ať už na webu, v samoobsluze, aplikaci Můj Vodafone, na sociálních sítích nebo třeba v eShopu.“

TOBi funguje díky technologii IBM Watson Assistant a od června 2018 se s ním zákazníci Vodafonu mohou setkat při obnově hesla do samoobsluhy. Pokud se pilotní projekt osvědčí, již brzy by se zákazníci mohli s TOBim setkat i při řešení ostatních požadavků.

TOBi má kognitivní schopnosti, schopnost rozpoznání psaného textu v českém jazyce, komunikuje plynulým způsobem bez přímého zásahu člověka a umí reagovat na vstupní otázky.

Cílem pilotního projektu a obecně výhodou využití této technologie je nabízení rychlého a efektivního řešení v okamžiku a situaci, kdy to zákazník nejvíce potřebuje. Složitější požadavky zatím stále zůstanou v pečlivých rukách zákaznické linky a prodejen. Také je pro Vodafone důležitá zpětná vazba, zda našim zákazníkům tento způsob řešení požadavků, tedy přes chatbota, bude vyhovovat.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než třem milionům zákazníků. Od roku 2007 přináší Vodafone komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje více než milion firemních SIM karet. O rok později Vodafone představil Turbo Internet a začal rychlým mobilním internetem pokrývat venkov a menší města. V současnosti nabízí nejrychlejší a nejrozšířenější síť mobilního internetu na tuzemském trhu. Aktuálně se Vodafone soustředí na rozšiřování LTE do všech koutů České republiky. V souladu s principy udržitelného podnikání se Vodafone začátkem roku 2015 přestěhoval do nové, ekologické centrály ve Stodůlkách. Jeho Nadace Vodafone již rozdělila více než 195 milionů korun. Za 12 let od svého založení se dostala na přední místa v hodnocení firemních nadací. Patří mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informaci na www.vodafone.cz

 

Reklamy