AAA AUTO podpořilo projekt pro snížení nehodovosti seniorů

Organizátorům projektu Senior bez nehod zapůjčí AAA AUTO automobily i prostory poboček pro přednášky

Praha 3. září 2018 – Společnost AURES Holdings se prostřednictvím své značky AAA AUTO zapojila v letošním roce již do třetího projektu podporujícího bezpečnost na českých silnicích. Po projektu Týmu silniční bezpečnosti a Nebourám.cz podpořila i turné Senior bez nehod, které si dává za cíl edukovat na 18 000 občanů starších 65 let. AAA AUTO zároveň dlouhodobě podporuje Dětskou dopravní nadaci, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod.

Senioři jsou v silničním provozu ve srovnání s ostatními věkovými skupinami nadprůměrně ohroženi. Na českých silnicích za první pololetí roku 2018 v důsledku dopravních nehod zemřelo 59 seniorů, nejvíce od roku 2008. Loni za stejné období podle Centra dopravního výzkumu zemřelo kvůli nehodám 37 seniorů. Meziročně se podle centra snížil o 22 počet těžce zraněných seniorů. V uplynulém půlroce bylo při haváriích na českých silnicích těžce zraněno 214 seniorů, podle centra tedy lidí nad 65 let.

„Počet dopravních nehod se sice každým rokem snižuje, přesto s sebou běžné dopravní situace a cestování autem bohužel často nesou i smutnou daň v podobě těžce zraněných a usmrcených osob. Naše společnost, která ročně prodá přes sedmdesát pět tisíc automobilů, vždy podporovala bezpečnost na silnicích, a to nejen skrze partnerství s Dětskou dopravní nadací, která pomáhá těm nejslabším z nás – dětem,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a předsedkyně správní rady Dětské dopravní nadace Karolína Topolová a doplnila: „Dopravní nehody se ve velké míře týkají nejen těch nejmladších, ale naopak i těch starších, proto jsem ráda, že se můžeme zapojit i do projektu Senior bez nehod. Organizátorům jsme se rozhodli zapůjčit nejen automobily na realizaci, ale zároveň poskytneme prostory některých našich poboček pro plánované přednášky v rámci turné projektu.“

Cílem projektu Senior bez nehod je snížit nehodovost seniorů a rozšířit povědomí o této problematice. Informovat, jaká jsou specifika chování seniorů v provozu, a doporučit opatření, jež by měla přispět ke zvýšení jejich bezpečnosti nejen na silnicích. Seznámit s potenciálem moderních asistenčních systémů motorových vozidel, připomenout pravidla silničního provozu a také poukázat na vedlejší účinky léků a zdravotních omezení vyplývajících z věku účastníka silničního provozu. „Náš tým postupně uspořádá na 300 edukativních přednášek po celé České republice a jsme rádi, že nás podpoří tak silný hráč na trhu jako AAA AUTO,“ řekl art director společnosti ECHOpix Tomáš Opluštil realizující projekt Senior bez nehod.

Reklamy