Zájem o internetové i mobilní bankovnictví u Čechů roste

Zájem o internetové i mobilní bankovnictví v Česku stále roste. On-line spravuje svůj bankovní účet zhruba 67 procent lidí, zatímco v roce 2012 to byla necelá polovina populace. Počet uživatelů mobilního bankovnictví se zvýšil ze dvou na 16 procent, vyplývá ze studie GfK.

Česko patří ve využívání elektronických forem bankovnictví k evropskému nadprůměru. Důvodem je vysoké pokrytí pevným i mobilním internetem i velká penetrace chytrých telefonů. Podle údajů Eurostatu rostl v ČR podíl uživatelů internetového bankovnictví na populaci za posledních deset let nejrychleji v EU, a to celkově o 45 procentních bodů.

Celkově ČR patřila 12. příčka a za ní skončily země jako Německo, Slovensko, Polsko nebo Itálie. V Česku je přes osm milionů klientů bank a elektronické bankovnictví využívá více než polovina. Banky do bankovních aplikací na internetu nebo do mobilů investují dohromady řádově miliardy korun.

Zatímco internetové bankovnictví v posledních dvou letech spíše stagnuje, mobilní zažívá strmý růst. Stále oblíbenější je především mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem. Například Raiffeisenbank zaznamenala meziroční nárůst počtu uživatelů mobilního bankovnictví o 35 procent na více než 152.000 v letošním červnu.

Podobně se zvýšil i počet transakcí. “Podle našich statistik se aktivní klient přihlásí do internetového bankovnictví osmkrát měsíčně a do mobilního bankovnictví 23krát, tedy třikrát častěji,” říká mluvčí Raiffeisenbanky Petra Kopecká.

Mobilní bankovnictví je na trhu relativně krátce. První aplikace se objevila až v roce 2011. Banky si ale celkem rychle uvědomily jeho výhody. Mezi ty hlavní patří, že je klient stále v dosahu svého účtu, což jej motivuje k jeho většímu využívání. Odpovídají tomu moderní aplikace nabízející stále více i nadstandardní služby. Díky tomu se služba stává atraktivní i pro náročnější a movité klienty.

Reklamy