Mastercard Index: Nejnavštěvovanějším městem zůstává Bangkok, Praha 26. v pořadí

Praha 2. října –  Nejvíce navštěvovaným městem světa zůstal v aktuálním žebříčku Global Destination Cities Index sestaveném společností Mastercard thajský Bangkok, v němž strávilo během roku alespoň jednu noc 20,1 milionu turistů. Na dalších místech skončily Londýn s 19,8 milionu a Paříž s 17,4 milionu návštěvníků. Praha byla na 26. místě s 6,6 milionu osob. Žebříček zahrnuje 162 oblíbených turistických destinací.

Přední příčky Bangkoku, Londýna a Paříže podtrhují význam existence rozsáhlé infrastruktury, příležitostí k obchodu i zábavě a živé místní kultury. Vzhledem k dobrému stavu světové ekonomiky není překvapením, že deset nejnavštěvovanějších měst světa, s výjimkou Soulu, zaznamenalo v roce 2017 meziroční zrychlení nárůstu počtu nocujících návštěvníků. Předpověď pro rok 2018 počítá s dalším růstem na všech frontách, přičemž se očekává, že nejvyšší příčku v tomto ohledu obsadí Istanbul.

V případě Prahy studie očekává za rok 2018 růst počtu přenocujících zahraničních návštěvníků o 2,6 procenta na zhruba 6,7 milionu, což představuje výrazné zpomalení předchozího růstového tempa. Za rok 2017 přenocovalo v hlavním městě Česka meziročně o 7,2 procenta lidí více.

Ne všechna města jsou si však rovna, pokud se jedná o to, kolik turisté místní ekonomice přinesou peněz. V hodnocení podle průměrné útraty nocujících návštěvníků si první příčku nadále drží Dubaj s útratou ve výši neuvěřitelných 537 USD na den, tedy v přepočtu asi 11 700 Kč. Do první desítky se tentokrát dostalo i několik nováčků: saúdskoarabská Mekka, debutující hned na druhé příčce, španělská Palma de Mallorca a thajský Phuket. V případě Prahy činí denní útrata 151 USD, tedy v přepočtu přibližně 3290 Kč.

Top 10 nejnavštěvovanějších měst světa
Počet nocujících mezinárodních návštěvníků v  roce 2017 Předpověď růstu pro rok 2018 Průměrná délka pobytu Průměrná denní útrata (v USD)
1.Bangkok 20,05 milionu 9,6  % 4,7 noci 173
2.Londýn 19,83 milionu 3,0  % 5,8 noci 153
3.Paříž 17,44 milionu 2,9  % 2,5 noci 301
4.Dubaj 15,79 milionu 5,5  % 3,5 noci 537
5.Singapur 13,91 milionu 4,0  % 4,3 noci 286
6.New York 13,13 milionu 4,1  % 8,3 noci 147
7.Kuala Lumpur 12,58 milionu 7,5  % 5,5 noci 124
8.Tokio 11,93 milionu 1,6  % 6,5 noci 154
9.Istanbul 10,70 milionu 19,7  % 5,8 noci 108
10.Soul 9,54 milionu 6,1  % 4,2 noci 181
… 26.Praha 6,55 milionu 2,6 % 2,5 noci 151

Mezinárodní cestovní ruch má zásadní význam pro celou řadu měst a jejich ekonomiku a obohacuje tak stejnou měrou životy návštěvníků i místních obyvatel. S pomocí agregovaných a anonymních dat se snažíme s městy připravit základ pro lepší rozhodování a inovace, díky kterým se zlepší nabídka pro turisty, ale zároveň se neomezí život stálých obyvatel. Také s městy spolupracujeme na přípravě jedinečných zážitků pro stálé obyvatele i turisty, které představují město novým pohledem. Takové zážitky jsou k dispozici i v Praze díky jeho zapojení do celosvětového zážitkového programu Priceless Cities. Zážitkový mix exkluzivní nabídky Priceless Prague zahrnuje oblasti kultury, historie, gastronomie, módy, zábavy nebo sportu a od počátku přitahuje velkou pozornost návštěvníků i obyvatel hlavního města,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku a Rakousko Miroslav Lukeš.

Další turisticky zajímavá místa v Evropě
Počet nocujících mezinárodních návštěvníků v  roce 2017 Předpověď růstu na rok 2018 (%) Průměrná délka pobytu Průměrná denní útrata (v USD)
Řím 7,17 milionu 4,4 % 2,8 noci 155
Budapešť 5,67 milionu 8,7  % 4,9 noci 103
Vídeň 5,55 milionu 3,5  % 2,3 noci 157
Berlín 5,10 milionu 2,6  % 2,7 noci 232
Lisabon 4,94 milionu 7,4  % 2,6 noci 163
Mnichov 3,54 milionu 3,4 % 2,2 noci 232
Atény 2,76 milionu 7,0 % 2,2 noci 73
Brusel 2,44 milionu 5,5 % 1,9 noci 367
Varšava 1,45 milionu 4,5 % 1,9 noci 261
Bukurešť 1,29 milionu 2,7 % 1,6 noci 210

Ať již lidé cestují za obchodem nebo zábavou, mohou těžit z toho, že Mastercard spolupracuje s celou řadou partnerů, včetně organizací cestovního ruchu, odborů rozvoje měst, bank a obchodníků a společně se snaží:

    • rozpoznávat řešení možných potíží prostřednictvím škálovatelných řešení digitální inkluze a hospodářského rozvoje. Společnost Mastercard nedávno spustila celosvětovou platformu City Possible určenou pro města, výzkumné instituce a organizace soukromého sektoru, která jim umožňuje řešit společné problémy vzájemnou spoluprací.
    • zjednodušit přístup k významným komunálním službám, jako je veřejná doprava. Ve více než stovce měst včetně Prahy mohou obyvatelé i návštěvníci používat bezkontaktní platební karty Mastercard, které jsou již zvyklí mít běžně při sobě, při cestování vlaky a autobusy.

 

  • nabízet jedinečné prožitky v pohostinství, zábavě i při nakupování ve 42 městech světa zařazených do programu Priceless Cities, mezi něž patří od roku 2017 i Praha.

 

 

O žebříčku Mastercard Global Destination Cities Index

Žebříček Mastercard Index of Global Destination Cities řadí města podle počtu zahraničních nocujících návštěvníků a zahraničních útrat těchto návštěvníků v jednotlivých destinacích v průběhu roku 2017. Žebříček také obsahuje předpověď růstu počtu návštěvníků pro rok 2018. Údaje o příjezdech nocujících návštěvníků ze zahraničí do každého ze 162 měst zařazených do žebříčku a o jejich výdajích index odvozuje na základě veřejných dat. Předpovědi vycházejí z váženého průměru národních předpovědí pro cestovní ruch a ze skutečných měsíčních údajů pro rok 2018 na úrovni jednotlivých destinací, jež jsou k dispozici do posledního měsíce před zveřejněním žebříčku. Žebříček a související zprávy nevycházejí z objemů transakcí nebo údajů o transakcích společnosti Mastercard.

O společnosti Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

 

Pro další informace kontaktujte: Tomáš Zimmermann, mobil: 731 68 99 97, e-mail: tomas.zimmermann@bisonrose.cz

 

Reklamy