Rohlik.cz zavádí semafor, který u potravin upozorní na nevhodná éčka

Naučit Čechy lépe jíst, to je jeden z hlavních cílů největšího českého online supermarketu Rohlik.cz. Své síly proto nově spojil s občanským sdružením FÉR potravina a vlastní webové rozhraní aktuálně rozšířil o tříbarevný semafor. Ten zákazníka upozorňuje, zda potravina obsahuje riziková éčka.

Krátce poté, co Rohlik.cz jako první český supermarket zavedl bezplastovou uličku, přichází s dalším krokem, jímž opět upevňuje svoji pozici jedničky na trhu z hlediska péče o zdraví zákazníků a ekologii. Ve středu 26. září spustil na svých stránkách semafor, kterým informuje, zda éčka, které potravina obsahuje, mohou mít nežádoucí účinky či nikoliv. Vychází přitom z informací, které získává exkluzivně od neziskové organizace FÉR potravina (Ferpotravina.cz). Ta hodnotí obsah a kvalitu potravin, označuje potraviny bez zbytečných aditiv, se známým původem a s vysokým obsahem základních složek, z nichž měly být vyrobeny.

„Éček je mnoho, přičemž ne všechna jsou syntetická či mohou případně vyvolat nežádoucí reakci při častější konzumaci. A ne každý se v nich vyzná. Velkou prospěšnost tohoto kroku ze strany Rohlik.cz proto vidím v tom, že napomáhá dalšímu usnadnění výběru potravin. Obecně kdokoliv, kdo usnadní orientaci v etiketách potravin, dělá záslužnou věc. A jde také o to, jak se toho chopit, aby se mezi lidmi nešířily dezinformace či nevznikala zbytečná plošná averze vůči nějakému druhu výrobku jenom proto, že obsahuje nějaké éčko,“ říká Ing. Hana Střítecká, Ph.D, ředitelka, odborný garant a tisková mluvčí spolku FÉR potravina.

Dělení potravin podle „éček“ na Rohlik.cz dostalo velmi přehledné grafické znázornění tříbarevného semaforu. „Zelená znamená ‚v pohodě‘, oranžová ‚zbystři‘ a červená ‚raději ne‘. Je to velmi jednoduché. A pokud bude někdo chtít vědět více, má možnost si tyto informace dohledat u nás na webu Ferpotravina.cz,“ říká Střítecká, která vidí pro FÉR potravinu ve spojení s Rohlik.cz přínos mimo jiné i kvůli dalšímu zviditelnění její práce a rozšíření databáze o nové potraviny, které Rohlik.cz nabízí.

Velkou výhodou této funkce je také to, že si zákazník na Rohlik.cz může jednoduše zobrazit „éčkové skóre“ všech produktů v dané kategorii současně, což žádná jiná služba neumožňuje. V prvním týdnu spuštění se bude takto novinka týkat sedmi vybraných kategorií potravin, jimiž jsou Šunky a slaniny, Zmrzlina, Limonády
a energy, Slané, Müsli, cereálie a kaše, Hotová jídla a přílohy a Párky a klobásy. Každý týden k nim pak přibude jedna další kategorie. Nově navíc zákaznici u potravin najdou i jejich úplné nutriční složení.

Od začátku roku 2018 vytvořil Rohlik.cz spolu s projektem Sklizeno nové investiční centrum pro podporu pěstitelů a producentů potravin pod názvem My Food Centrum.

www.rohlik.cz:

Rohlik.cz je internetový supermarket, který doveze potraviny, drogerii i domácí potřeby kamkoliv po Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Jablonci a Liberci v den objednání. Cílem Rohlik.cz je nabídnout co nejjednodušší a nejrychlejší cestu ke každodenním nákupům a tomu přizpůsobuje veškeré služby. Na přehledném webu mohou zákazníci nakoupit kompletní nákup do domácnosti, navíc si zde mohou označovat své oblíbené položky a zrychlit si tak pravidelné nákupy. Zároveň mohou volit
z mnoha metod platby včetně možnosti zaplatit až za dva týdny po dodání službou Twisto. Rohlik.cz nabízí špičkové služby
v podobě rychlého dodání (už od 120 minut od objednání po Praze a Brně, do ostatních měst v řádu hodin), vynesení nákupu do patra nebo zákaznickou podporu sedm dní v týdnu. Aktuálně je v sortimentu Rohlik.cz cca 12000 položek. Za Rohlik.cz stojí Tomáš Čupr, zakladatel Slevomatu a DameJidlo.cz.

 

Reklamy