Webnode: 5 nejčastějších mýtů kolem tvorby webů

Internet je dnes pro většinu lidí základním zdrojem informací. Ať už hledají instalatéra, fotografa na svatbu, vybírají dárky k Vánocům nebo se chystají navštívit nějakou kulturní událost, přehledná a jednoduchá webová stránka dokáže výrazně ovlivnit jejich výběr. Největší český poskytovatel webů zdarma – Webnode – vybral nejčastější mýty, které uživatele zbytečně odrazují od zřizování stránek, a brání tak úspěšnému podnikání.

  1. Stojí to hodně peněz

Cena za výrobu internetových stránek, poplatek za hosting (provoz stránek), doménu (jméno stránky) a ještě dílčí náklady na úpravy a aktualizace je to, kvůli čemu se velké množství podnikatelů do webových stránek ani nepustí.

V dnešní době si ale vše můžete zcela jednoduše, přehledně, a hlavně na jednom místě zajistit sami. Navíc ještě k tomu úplně zdarma. Stačí si například za použití českého online nástroje Webnode.cz vybrat z předpřipravených šablon, tedy modelového vzhledu stránek, do kterých už jen jednoduše vložíte vlastní text. Za provoz stránky v tomto případě neplatíte, pokud se sami nerozhodnete pro náročnější vzhled a funkce. Šablony jsou jednoduše řešené a práce s nimi intuitivní. Během chvilky dostanete informace o své firmě, produktech a nabízených službách online a zjednodušíte tak cestu zákazníků k vám. A to i pokud se považujete za technický antitalent.

  1. Zabere to spoustu času

Tu nejtěžší práci, tedy kódování formátu, designu a funkcí webové stránky, už za vás provedl někdo jiný. Vám nezbývá nic jiného než si vybrat vzhled, který se vám líbí a vašemu účelu nejlépe vyhovuje. Na Webnode.cz je k dispozici přes 80 šablon přehledně rozdělených podle zaměření vašeho podnikání nebo prezentované činnosti.

Bojíte se, že výroba kvalitní webové stránky zabere měsíce? Pokud máte připravené texty a fotografie, vejdete se s přípravou takových stránek do dvou hodin. Úpravy a aktualizace informací potom hravě zvládnete během několika málo minut.

  1. Neprodávám online, nepotřebuji web

Účelem webových stránek nemusí být přímo prodej. Web vám ale pomůže zaujmout, informovat, předat povědomí o kvalitě vašich výrobků či služeb, a nakonec přesvědčit zákazníka k jejich pořízení. Vaše viditelnost na trhu se během okamžiku zvýší a díky kvalitnímu webu bude vaše podnikání působit profesionálně. Spokojený klient se také snadněji podělí o svou pozitivní zkušenost se svými přáteli a jednoduchou větou „Pošlu ti odkaz“ předá dalším potenciálním zákazníkům všechny potřebné informace.

Pokud se časem rozhodnete i pro prodej online, můžete si se stejnou lehkostí připojit ke svým webovým stránkám i funkční e-shop.

  1. Stačí mi Facebook nebo Instagram

V České republice používá Facebook už téměř 5 milionu lidí. Slouží ke sdělování novinek a komunikaci se zákazníky. Ti mohou na vaší zdi vyjadřovat svou spokojenost, ale i nepříjemné rozčarování. Instagram zase oceníte, pokud se zabýváte uměleckou činností nebo je váš výrobek designově zajímavý.

Základem ale stále zůstává kvalitní web, který je přístupný i bez přihlášení, není závislý na oblíbenosti sociálních sítí a snadno ho vyhledají všechny věkové skupiny.

  1. Mám své zákazníky jisté

Máte vybudovanou zákaznickou klientelu, která vám plně dostačuje? I tak byste neměli na svou online prezentaci rezignovat. Priority zákazníků se časem mění, stejně tak se vaše podnikání může rozrůst a vy budete potřebovat oslovit nové klienty mimo okruh těch stávajících.

Buďte na takovéto změny v podnikání připraveni. Jednoduchý, a přitom moderní web si pomocí vhodných nástrojů vytvoříte za pár minut. Díky němu pak o sobě dáte jednoduše vědět, až to bude třeba.