Instagram nestačí! Pět důvodů, proč mít web a nespoléhat se jen na sociální sítě

Brno 8. února 2021 – Podle výzkumu kanadského úřadu pro registraci internetu má 63 % zákazníků větší důvěru k firmám s vlastními stránkami. Dnešní tvůrci však tato fakta přehlíží. Namísto toho upřednostňují marketingové kanály jako Facebook, Instagram nebo v Česku stále populární Fler, na kterých neexistuje jistota ani bezpečí. Proč se nevyplatí opomíjet sílu webových stránek? Přinášíme pět hlavních důvodů.

  1. Obsah pod kontrolou

Web dává tvůrcům volnost zveřejňovat prakticky cokoliv. Zato sociální sítě neustále utahují šrouby. Důkazem je Instagram, kde se aktuálně stahují mračna hlavně v otázkách mentálního zdraví uživatelů. Platforma plánuje výrazně přitvrdit při schvalování příspěvků právě pod záštitou duševní pohody. Přitom současná pravidla už dostatečně omezují práci některých skupin, například majitelů tetovacích studií nebo výrobců spodního prádla.

Problém potvrzuje česká tatérka Denisa Koppová, zakladatelka projektu Prostě kérky, kterou na Instagramu sleduje přes 25 tisíc sledujících. „Nejvíc mě zaráží, že moje fotky nejsou nijak pobuřující ani odhalující, a přesto je Instagram běžně stahuje pryč,“ říká Koppová. Obsah na sociálních sítích ohrožují i konkurenti, kteří výsledky práce druhých s oblibou nahlašují jako nevhodné. Řada lidí se tak přesvědčila, jak snadné je účet ztratit v případě špatného zabezpečení.

  1. Důvěryhodnost

Pokud potenciální zákazník na internetu nedohledá informace o prodávajícím, okamžitě v jeho očích ztrácí spolehlivost. „Na platformách jako Facebook nebo Instagram není jednoduché dohledat potřebné informace, navíc dochází rychle k nepřehlednosti položek a obsah se ztrácí. V případě vlastních stránek si dotyčný obsah uceleně uspořádá a vše potřebné je vždy návštěvníkům na očích,“ říká Barbora Hejlová, CMO ve společnosti Webnode, která poskytuje tvorbu webových stránek zdarma. To, jak je vlastní web důležitý, dokládá výzkum kanadského úřadu pro registraci internetu, podle něhož každý čtvrtý zákazník nevěří firmám bez vlastních stránek.

  1. Online vizitka

Google uvádí, že v roce 2020 si prokleplo dodavatele 90 % zákazníků. Ze studie také vyplývá, že vyhledávače a weby jsou místa, kde zákazníci nejčastěji ověřují informace, a až poté následují sociální sítě. Díky jednomu kliknutí tak vidí hned telefon, adresu nebo recenze daného objektu, které mohou rychle usnadnit rozhodovací proces. „Pomocí klíčových slov a správné optimalizace tak každý tvůrce míří k výhodě před svými konkurenty. Web je rozhodně ideální místo k sebeprezentaci,“ dodává Hejlová. Vlastní webové stránky tak umožní plnou kontrolu nad celým marketingovým procesem, kdy si každý vlastník sám určí, jestli a jaké placené nástroje bude používat. 

  1. Podpora

Hlavní kámen úrazu sociálních médií přichází v nedostatečné podpoře. Když uživatel ztratí účet nebo má jiný problém, často se pomoci nedočká. Ve výhodě jsou majitelé vlastních webů, kteří nemusí na nikoho spoléhat a své podnikání tak nevystavují riziku. Navíc v českých končinách existují webové platformy, které poskytují zákaznickou podporu po telefonu, a dokonce i v rodném jazyce.

  1. Šance na zisk

Některé sociální sítě mají nástroje k prodeji, například Facebook Marketplace, ale jejich možnosti prodávat zůstávají dosti omezené. Spolupráce s inzerenty jsou dokonce naprosto mimo hru. Naopak prostor na vlastních stránkách lze kdykoliv zpoplatnit. Webové platformy zpravidla nabízí také funkce k personalizaci e-shopu za pomoci velmi jednoduchého nastavení. Vidina zisku se tak s webem zase o něco zvyšuje. 


Více o Webnode  

Vytvořit si vlastní blog, profesionální stránky nebo rovnou e-shop – s použitím Webnode, globální platformy na tvorbu webových stránek, to není žádný problém. Díky předpřipraveným šablonám zformuje zdarma své webovky úplně každý, a to během několika málo minut. Od roku 2008 tak původně brněnský startup pomáhá jednotlivcům a menším firmám se stát úspěšnými na poli internetu. Nástroj již využilo přes 40 milionů uživatelů ze všech koutů světa, přitom jim záda kryje plně lokalizovaná zákaznická podpora ve 30 jazykových mutacích. V roce 2020 se Webnode připojilo k team.blue, největší hostingové skupině v Evropě. Více informací naleznete na www.webnode.cz.