Téměř 16 % Čechů by si dokázalo vybrat nové osobní auto v e-shopu

Praha, 29. listopadu 2018 – Podle posledního průzkumu, který si u agentury Stem/Mark nechala vyhotovit technologická společnost Cleverlance, by si 15,9 % Čechů dokázalo vybrat nové osobní auto v prostředí e-shopu. Nepotřebovali by k tomu ani osobní návštěvu u prodejce. Mezi muži by to byl každý pátý, z žen pouze každá desátá oslovená.

2018-11-29 18_37_27-Pro koho děláme.png

Přesně 15,9 % respondentů nového průzkumu provedeného agenturou Stem/Mark na reprezentativním vzorku české populace by uvažovalo o koupi nového osobního auta přes e-shop, aniž by potřebovali auto osobně vidět u prodejce. Mezi dotázanými, kteří by o tomto řešení uvažovali, jasně převažují muži (21,9 %) oproti ženám (9,7 %).  Z průzkumu vyplynul i fakt, že senioři nad 60 let by toto řešení preferovali nejvíce ze všech dotazovaných věkových skupin (19,2 %).

Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance Jiří Voldán k výsledkům průzkumu říká: “Skupina pokrokových seniorů je důkazem, že internet už dávno není pouze doménou technologických nadšenců nebo mladých lidí. V Cleverlance proto hodně investujeme do výzkumu, jak ovládání námi vyvíjených internetových i mobilních služeb, co nejlépe přizpůsobit různým skupinám uživatelů.”

Skupinou, která se ukázala jako otevřená myšlence pořídit si osobní auto v prostředí e-shopu, jsou zejména lidé z měst o velikosti od 20 do 100 tis. obyvatel. O této možnosti uvažovalo 22 % z nich a předstihli tak i Prahu se 17,5 %.   

Celkové vyznění průzkumu uzavírá Jiří Voldán slovy: “Ještě nedávno si nikdo nedokázal představit koupi nového auta jinak, než jako pečlivé zvažování různých značek a modelů, porovnávání ceníků, smlouvání s několika dealery a uskutečnění několika testovacích jízd.  Dnes nemá 16 % obyvatel ČR problém uvažovat o autě jako o čemkoli dalším, co se dá v e-shopu běžně pořídit. Otevírá to zcela nové uvažování lidí o dopravě jako službě (transport as a service).”

O společnosti Cleverlance:

Cleverlance Group je skupina českých IT společností s mezinárodní působností poskytující konzultace, řešení a služby zejména v oblastech financí, telekomunikací, utilit a veřejné správy. Do skupiny patří společnosti Cleverlance Enterpise Solutions, AEC, TrustPort, CTS TRADE IT a Cleverlance H2B. Cleverlance vznikla v roce 2000 jako ryze česká IT firma, která se specializovala na technologii J2EE a již v roce 2003 se etablovala jako největší dodavatel řešení na této platformě v ČR a SR. Tak jak firma reagovala na technologické změny i obchodní trendy, přidávala do svého portfolia průběžně nové technologie, řešení, kompetence a specifické know-how. Díky tomu se několikrát po sobě Cleverlance stala nejúspěšnějším českým poskytovatelem softwaru podle žebříčku „Technology Fast 50“ v regionu střední Evropy. Prestižním magazínem Inside byla vyhodnocena jako nejrychleji rostoucí česká vývojářská společnost.

 

 

Reklamy