Silvestrovský provoz v síti T-Mobile opět potvrdil trend přesunu od tradičních hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový datový provoz v meziročním srovnání vzrostl o 106 %, provoz v síti LTE o 112 %. Ostatní mobilní služby zůstaly stejné jako loni. V síti operátora bylo uskutečněno 22,8 milionu hovorů a SMS centrum zpracovalo 14,8 milionu zpráv.
Celkový objem přenesených dat vzrostl o 106 % na 820,5 terabytu. Většina z tohoto objemu prošla sítí LTE, která tak ve srovnání se Silvestrem 2017 zaznamenala 111 % nárůst. Nejvíce se datovalo v časovém rozmezí 16:00–19:00.
Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl 22,8 milionu, tedy o necelých 12 % více než v roce 2017. Nejrušnější byla jako obvykle první hodina po půlnoci,
Celkový počet SMS v porovnání se stejným obdobím loňského roku zůstal na stejném počtu a to 14,8 milionu. Nejrušnější hodinou byl tradičně časový úsek 23:45–00:45, nejvytíženější čtvrthodinou pak opět rozmezí 00:15–00:30.
Zákazníci odeslali o Silvestru 2018 téměř 340 tisíc MMS, což v meziročním srovnání představuje 1 % pokles. Nejvytíženější hodina a čtvrthodina nastaly ve stejnou dobu jako u SMS.
Silvestra v České republice oslavilo také mnoho zahraničních návštěvníků. Výrazně největší podíl na jejich celkovém počtu měli Němci, následují Ukrajinci, Rusové, Slováci a Rakušané (podrobnosti v přiloženém grafu).
V tisících (kromě dat) | 2017 | 2018 | Meziroční změna v % |
Datový provoz (v GB) | 398 873 | 820 505 | 106 % |
2G | 3 410 | 2 469 | -27,61 % |
3G | 14 645 | 10 786 | -26,35 % |
LTE | 380 817 | 807 250 | 111,98 % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 20 405 | 22 776 | 11,6 % |
SMS (z mobilů a externích aplikací) | 14 867 | 14 839 | -0,2 % |
SMS z mobilů | 12 188 | 11 150 | -8,5 % |
MMS (z mobilů a externích aplikací) | 342 | 340 | -0,5 % |
MMS z mobilů | 223 | 220 | -1,7 % |
O společnosti
Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s 6,2 milionu mobilních zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení či partnerská řešení nejen pro firmy, ale i instituce a individuální zákazníky. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií. To prokázalo i srovnávací měření kvality sítí P3 communications v říjnu 2017, v němž T-Mobile zvítězil a získal ocenění Best-in-Test.
T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů.
Kontakty na tiskové oddělení: press@t-press.cz, tel.: 603 601 031.