Kia Motors Europe v roce 2018 dosáhla rekordních prodejů a zaznamenala již desátý růstový rok v řadě

  • Rekordní evropské prodeje 494 304 vozidel v loňském roce – nárůst o 4,7 % oproti roku 2017
  • Rok 2018 uzavírá růstovou dekádu; více než dvojnásobné prodeje oproti roku 2008
  • Tržní podíl již dosáhl 3,2 % a Kia překonává průměrný růst evropského trhu
  • 36% nárůst prodeje hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů za posledních 12 měsíců
  • Robustní prodeje crossoverů a nového modelu Ceed
  • V roce 2019 uvádí Kia nový ProCeed a další elektrifikované pohony

Praha, 16. ledna 2019 – Společnost Kia Motors podle dnes zveřejněných údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA)* dosáhla na evropských trzích rekordních prodejů v objemu 494 304 vozidel a v roce 2018 současně zaznamenala desátý růstový rok v řadě.

Prodejní výsledky za celý rok znamenají pro značku meziroční růst o 4,7 %, čímž se její podíl na evropských trzích posouvá na historicky nejvyšší úroveň 3,2 %. Evropské prodeje Kia se během poslední dekády více než zdvojnásobily – v roce 2008 značka prodala 238 643 vozidel a evidovala 1,6% podíl v nových registracích automobilů napříč kontinentem.

Uvedení široké řady crossoverů a elektrifikovaných pohonů v posledních dvou letech dodalo růstu automobilky Kia další hybný moment, a to i přes náročné podmínky na trhu.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Kia je jedinou automobilovou značkou, která se za poslední dekádu v Evropě těšila rok co rok rostoucím prodejům. Díky kvalitě, designu a charakteru rostoucí modelové řady našich vozidel jsme dokázali stabilně překonávat zbytek trhu, což nám pomohlo náš podíl na trhu od roku 2008 více než zdvojnásobit.“

Emilio Herrera dodává: „Úspěšnost našich tradičních modelů jako Ceed a Sportage neustále roste a k oblibě značky zároveň stále více přispívá uvádění nových modelů a rozvoj atraktivní strategie značky. V posledních letech byl náš růst posílen i díky rostoucí nabídce elektrifikovaných vozidel, doprovázené nejmodernějšími palubními technologiemi. Zákazníky kromě toho láká sedmiletá záruka Kia, která je dnes v automobilovém odvětví stále bezkonkurenční.“

„V roce 2018 rostly zejména prodeje modelů Niro a Stonic, nicméně zájem zákazníků kladoucích důraz na kvalitu přilákaly i nové modely jako Ceed a Stinger, resp. modernizované řady Sportage a Picanto. V roce 2019 zahajujeme prodej nového ProCeedu a později v tomto roce i dalších nových modelů a širší řady elektrifikovaných pohonů.“

Nárůst prodejů elektrifikovaných vozidel o 36,0 %

Prodeje hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů značky Kia v roce 2018 meziročně vzrostly o více než třetinu na 58 029 elektrifikovaný vozidel. Vozy s nejmodernějšími pohony nyní tvoří bezmála osminu (11,7 %) všech evropských prodejů Kia.

Crossover s označením Niro se v roce 2018 stal pátým nejlépe prodávaným modelem Kia a jeho prodeje vzrostly o 33,6 % na 45 255 vozidel – včetně 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů. Modelová řada Niro se na samotném konci roku 2018 rozšířila uvedením čistě elektrické varianty    

e-Niro – po zahájení prodejů v prosinci se pro tento vůz v Evropě rozhodlo 662 zájemců.

V posledním kalendářním roce svého prodeje dosáhl elektromobil Soul EV historicky nejvyšších prodejních čísel 6 402 kusů (meziročně +12,0 %). Varianta EV zároveň poprvé v historii překonala úhrnné prodeje benzínových a naftových provedení modelu Soul. Optima Plug-in Hybrid – nabízená v provedení sedan a kombi Sportswagon – zaznamenala rekordní prodeje (4 573 vozidel; meziročně +49,1 %), společně částečně hybridní pohon.

V roce 2019 se na trhu objeví řada nových částečně hybridních, hybridních a plug-in hybridních modelů Kia a současně bude uveden nový čistě elektrický Soul.

Robustní zahájení prodeje: nová Kia Ceed; nový ProCeed v prodeji od ledna

Rychlý růst prodejů se očekává u nových modelů Kia Ceed a Ceed Sportswagon, neboť od zahájení dodávek v druhé polovině roku 2018 se pro tyto vozy v Evropě rozhodlo na 24 531 zákazníků. Úhrnné prodeje modelu Ceed v roce 2018 (vč. končící modelové řady cee’d) dosáhly 75 479 kusů (nárůst ze 72 105 v roce 2017). Tento měsíc se začínají prodávat nové varianty Ceed GT, Ceed GT Line a ProCeed, které posílí postavení modelu Ceed v příslušném segmentu a jako druhého nejprodávanějšího modelu značky v Evropě, přičemž jedničkou zůstává Sportage (125 266 kusů v roce 2018).

Významný nárůst prodeje modelů Stonic a Picanto

Svoji pozici třetího nejprodávanějšího modelu Kia v Evropě si upevnilo Picanto, a to i díky uvedení verze Picanto X-Line inspirované crossovery a nabídce motoru 1,0 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection) o výkonu 100 koní. Prodeje modelu Picanto meziročně vzrostly o 19,3 % na 75 315 vozidel.

Na evropské zákazníky udělal velmi příznivý dojem i kompaktní crossover Kia Stonic, jehož prodeje byly zahájeny koncem roku 2017 a vloni si získal 55 742 nových majitelů – čímž se stal čtvrtým nejlépe prodávaným modelem Kia již v prvním roce prodeje. Rok 2018 byl také prvním úplným rokem, kdy se prodával výkonný sportovní sedan Stinger s karoserií fastback, pro nějž se v Evropě rozhodlo 3 853 zákazníků.

Poznámky pro redaktory

* Zdroj: Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), země EU + země Evropského sdružení volného obchodu (EFTA)

KIA MOTORS CZECH je výhradním dovozcem nových automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od roku 1993. Za 25 let své existence prodala Kia na českém trhu téměř 110 000 vozů. Aktuálně prodává na 12 modelových řad z čehož 6 s alternativním pohonem (EV, HEV, PHEV, MHEV). Kia má v ČR 60 autorizovaných prodejních a servisních míst a průběžně jí patří 7. místo na trhu. V roce 2015 uzavřela partnerství se společností Autodrom Most, která provozuje motorsportové aktivity a Centrum bezpečné jízdy. Kurzy pro výuku a výcvik bezpečnosti se zaměřením na krizové situace v běžném silničním provozu navštívilo za dobu spolupráce téměř 8 tisíc účastníků, kteří s více než třemi desítkami modelů Ceed najezdili na 20 tisíc kilometrů. Od roku 2009 Kia úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce obdržela nadace částku převyšující 2 miliony korun a podpořeno bylo více než 70 projektů na pomoc znevýhodněným či zdravotně postiženým dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách http://www.kia.cz.

Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 3 milionu automobilů v 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 180 zemích celého světa. Kia celosvětově zaměstnává okolo 49 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat téměř 45 miliard USD. Je hlavním partnerem tenisového grandslamového turnaje Australian Open a také oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA – řídící orgán FIFA World CupTM.a oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA platné pro sezóny 2018/2019. Pro více informací o společnosti Kia Motors a jejích výrobcích, navštivte prosím globální mediální centrum www.kianewscenter.com

 

Reklamy