Nákupní šílenství nekončí Štědrým dnem. Číhání na povánoční výprodeje je v Česku oblíbeným sportem

Jen co odezní sváteční nálada u vánočního stromku a všichni objedeme své blízké i kamarády, v českých on-line obchodech čeká další nadílka – slevy a výprodeje. Aktuální data českého cashbacku Plná Peněženka za tři týdny po Vánocích totiž ukazují, že výprodeje u zákazníků bodují. Dokonce v nich utráceli téměř totožně jako za dárky před Vánoci. Nákupní horečka tak znovu ožívá už 27. prosince a vrcholí 8. ledna. Češi vybírají z tisíců e-shopových nabídek a mezi nejpopulárnější výprodejové radosti patří hlavně nákup cestovatelských zážitků. Jen přes cashback portál Plná Peněženka prošly výhodné on-line nákupy za více než 39 milionů korun.

Výprodejová horečka začíná už o svátcích a vrcholí po příchodu Tří králů

Výprodeje se staly nedílnou součástí konce roku. Slevy nás však neobklopují jen v kamenných obchodech, ale svádí nás také v e-shopech. Řada lidí si dokonce Ježíška záměrně nechává utéct a do obchodů zamíří až po svátcích. Ve skutečnosti není potřeba čekat dlouho. Z podstaty on-line nakupování totiž nepřekvapí, že některé e-shopy inzerují povánoční výprodeje už na Boží hod vánoční a v několika  případech dokonce už před Vánocemi. Čísla z Plné Peněženky ale dokládají, že lidé si vánoční atmosféru nenechají rušit a do e-shopů se začínají vracet až po svátcích. Pozornost nákupům věnují krátce mezi svátky a velký vzestup nákupní křivky nastává od 2. ledna. Během tří výprodejových týdnů Češi utratí na internetu až o 71 % více oproti celoročnímu průměru. To je téměř stejné číslo jako před Vánoci, kdy se objem útrat vyšplhal téměř k 80% hranici. Útraty vrcholily 8. ledna. Čechy poté intenzivní nákupní nálada pomalu opouští.

Lidé v povánočních slevách utrácejí téměř stejně jako před svátky

“Z porovnání dat za tři týdny před a po Štědrém dnu vyplývá, že čeští zákazníci nechají po svátcích v e-shopech 96 % peněz, které utratili za stejné období před Vánoci, což je překvapivě vysoké číslo,” komentuje Josef Drobílek, marketingový ředitel Plné Peněženky. A navíc doplňuje: “Letošní Vánoce v Česku byly ve znamení on-line nákupů ze zahraničí a zákazníci na tento trend navázali i ve výprodejích. Téměř za polovinou všech nákupů za poslední tři týdny směřovali zákazníci na zahraniční e-shopy. Stejně jako před Vánoci vítězí na tomto poli čínský Aliexpress a vyhledávač ubytování Booking.com, ale oblibě se těší také americký e-commerce gigant Ebay.”

Povánoční on-line útraty vzrostly meziročně o pětinu

“Naše data také říkají, že povánoční výprodeje patří k lednovému koloritu i pro e-shopy. Z téměř sedmi stovek e-shopů, kde lze s Plnou Peněženkou nakoupit a získat peníze zpět, jich povánoční slevovou kampaň mělo na sedmdesát. Nelze se tedy divit, že letos Češi v povánočních výprodejích utratili o 19 % více než loni,” doplňuje Drobílek.

Mezi českými e-shopy nejvíce bodovaly online obchody Notino, Dr. Max, Datart, Euronics a Kasa.cz. Struktura nákupů ukazuje, že nejvíce se utrácelo za parfémy a kosmetiku, léky, elektroniku, ale také potřeby pro domácí mazlíčky, kde se po bok nejoblíbenějších e-shopů zařadil Zoohit. Všechny kategorie ale válcuje cestování.

Slevovému žebříčku vládne touha po cestování

A za co Češi nejraději utrácejí ve slevách, které dosahují někdy až 80 %? Ačkoliv by člověk sázel hlavně na oblečení a elektroniku, není tomu tak. S 32 % vévodí žebříčku útrat cestování. Nakupuje se především ubytování a Plná Peněženka uvádí, že jen na Booking.com Češi nakoupili po Vánocích za 12 milionů korun. Lidé v průměru nakupují ubytování 23 dní dopředu. Z toho vyplývá, že největší oblibě se těší právě probíhající sezóna, ať už se jedná o zimní lyžování nebo únik do teplých krajů. Mezi nejčastější zimní destinace patří vedle jednoznačně nejpopulárnějšího Česka také Itálie a Rakousko. Za sluníčkem se lidé jezdí ohřát hlavně do Španělska. Češi tedy zasvěcují své povánoční cestovní nákupy tuzemsku a Evropě. Ti, kteří přecejen sáhnou po vzdálenějších destinacích, vybírají nejčastěji USA, Thajsko a Vietnam.

Informace pro editory

Plná Peněženka je cashbackový portál aktivní na českém i slovenském trhu. Díky němu mohou lidé získat peníze zpět ze svého on-line nákupu. Při nákupu určitého zboží v některém ze 660 partnerských obchodů dostanou až 25 % z ceny nákupu zpět. Plná Peněženka odstartovala v roce 2012 jako jeden z prvním cashbackových portálů v České republice a nyní pokrývá přes 50 % českého cashbackového trhu. Inspirovala se úspěšnými servery v Anglii nebo Americe. Za první rok spolupracovala již s 200 obchody a tisícovkou uživatelů. Během let se jejich počet rozrůstal. Nyní mohou uživatelé přes Plnou Peněženku nakupovat ve více než 660 obchodech, ve kterých v loňském roce utratili miliardu korun. Plná Peněženka jim pak vrátila celkem 96 milionů korun. Nejvyšší odměna za jeden nákup dosáhla 18 786 korun a jednomu z uživatelů Plná Peněženka loni za jeho nákupy vyplatila naráz 176 764 korun.

 

Reklamy