Certifikované české prodejny překročily stovku

Praha, 24. 1. 2019 – Certifikát s originální značkou kvality TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO získalo dalších devět zástupců úspěšných prodejen. Počet certifikovaných českých prodejen tak překročil stovku.

Na 22. kongresu pro tradiční trh Samoška v Olomouci získaly ocenění prodejny ze dvou maloobchodních sítí, CBA a Jednota, spotřební družstvo ve Vsetíně a jedna podniková prodejna výrobce masných produktů MP Krásno. „Po dvou letech jsme překročili magickou stovku, na což jsem hrdý. Mít po české republice sto jedna vysoce kvalitních, certifikovaných českých prodejen, to je taková malá obchodní síť na českém trhu. Našim obchodníkům to dává novou energii a sílu do budoucna,“ řekl během slavnostního udílení značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu.

Značka TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO, kterou AČTO udílí od roku 2017, usnadňuje orientaci na českém trhu. „Našim zákazníkům říkáme, která prodejna poskytuje kvalitu služeb, sortimentu i personálu a zároveň ukazujeme na české prodejny s českými potravinami. Jedno ze základních kritérií udělení značky je alespoň dvoutřetinový podíl domácího zboží, což tradiční české prodejny splňují bez obtíží,“ doplňuje Miloš Škrdlík, místopředseda AČTO a spolumajitel sítě potravin Brněnka. Zákazníci mají v certifikovaných prodejnách jistotu, že nakoupí dobře, kvalitně a počesku.

———————————–

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 25 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin a dodavatelů. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin.  Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO na konci listopadu 2016 za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory. K lednu 2019 eviduje AČTO 101 certifikovaných prodejen.

Reklamy