Průzkum DPDgroup: Češi předhánějí zbytek Evropy v nákupech na zahraničních e-shopech

Stále více Čechů si nechává dovážet zboží ze zahraničních e-shopů. Vyplývá to z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti DPD, předního přepravce v České republice i v Evropě. Loni nakoupilo na zahraničních e-shopech 62 % Čechů, což je o 11 % více než v roce 2017.

2018-03-12 17_32_29-Přepravní společnost - přeprava zboží a zásilek _ DPD CZ

Evropský průměr je přitom 58 %. Češi se tak v nakupování na zahraničních e-shopech pohybují na předních příčkách. Nejčastěji si zboží nechávají dovézt z ostatních zemí Evropské unie (52 %), z toho 25 % z Německa, 21 % z Velké Británie a 12 % ze Slovenska. Pokud zavítají na e-shopy mimo EU, převládá Čína (67 %) a USA (26 %).

Stejně jako v minulých letech, i loni internetové obchody prodávaly hlavně módu. Koupilo si ji 43 % Čechů, tedy o 3 % více než v roce 2017. Volnočasové zboží, které se prodává na e-shopech tradičně nejčastěji hned po módě, si ale pro změnu objednalo o procento méně tuzemských zákazníků než předloni (37 %). Na třetí příčce byla kosmetika a produkty péče o zdraví, které si na internetu zakoupilo stejné procento lidí jako v roce 2017 (35 %).

Češi mají stále raději vyzvedávání zásilek na výdejních místech, dokonce v České republice je jejich obliba dvojnásobná (35 %) oproti evropskému průměru (17 %).

„Tomuto trendu jde DPD CZ naproti a ve spolupráci se společností Sazka rozšířila svou síť výdejních míst Pickup 5x, a to na téměř 1 000 míst. Zákazníci oceňují, že doručení na výdejní místa si mohou zvolit i při nákupech na zahraničních e-shopech,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

E-commerce velmi těží z nových zákazníků. Dokládá to fakt, že 39 % nejčastěji nakupujících začalo na e-shopech objednávat teprve loni nebo předloni. Většinou se jednalo o mladší generaci ve věku od 18 do 34 let (57 %).

„Zjistili jsme, že 78 % Čechů, tedy jejich naprostá většina, chce znát už během nákupu přepravní společnost, která jim bude zboží doručovat. Je to důkaz, že jsou otevření rozmanitým službám a možnostem doručení své zásilky. Přesně to se v DPD snažíme naplnit,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Pro nakupování na internetu Češi stále nejčastěji používali notebooky (63 %), poté stolní počítače (53 %) a nakonec chytré telefony (42 %). V evropském měřítku ale mobilní telefony slouží k nakupování stále častěji (46 %), a pozvolna tak dohánějí stolní počítače (50 %), potažmo notebooky (60 %).

O DPD

DPD CZ je součástí DPDgroup, v Evropě největšího mezinárodního silničního přepravce a podle objemu zásilek druhé největší přepravní sítě v Evropě. V České republice je společnost DPD se svými 430 zaměstnanci a 900 kurýry přední poskytovatel přepravních služeb. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zákaznickou zkušenost s doručením zásilek. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít přes 41 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 68 000 zaměstnanců doručuje denně až 4,8 milionů zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPDgroup vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2017 vykázala tržby ve výši 24,1 miliard EUR.

Více na: www.dpd.cz

 

Reklamy
Označeno tagem