MAFRA prostřednictvím svých tiskových titulů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů, což je nejvíce mezi mediálními skupinami v ČR. Jak dále vyplývá z aktuálních výsledků Media projektu, čtenost tradičních tiskových titulů mediální skupiny MAFRA roste. V případě „vlajkové lodi“ deníku MF DNES mírně vzrostla na 554 tisíc čtenářů na vydání a nové čtenáře získal i deník Lidové noviny, který v současnosti dosahuje 205 tisíc čtenářů na vydání. Také týdeník TÉMA, v tištěné podobě nejprodávanější titul v kategorii celostátních zpravodajských a společenských týdeníků, udržel své dominantní postavení a posílil na 177 tisíc čtenářů na vydání.
Úspěch zaznamenaly i tituly zdarma: změna distribuce týdeníku 5plus2 v Praze, kde je od konce srpna loňského roku šířen každý pátek společně s deníkem Metro, se projevila mimo jiné i v nárůstu čtenosti obou titulů. Metro s 270 tisíci čtenáři na vydání zůstává nejčtenějším pražským deníkem, týdeník 5plus2 v Praze posílil na 108 tisíc čtenářů na vydání.
Výsledky čtenosti za 2. pololetí roku 2018 byly dnes prezentovány odborné veřejnosti u příležitosti 25. výročí zahájení realizace Media projektu, který byl v době svého vzniku jednotným zdrojem informací o čtenosti tisku, poslechovosti rozhlasu i sledovanosti televizního vysílání.
Pozn.:
Zdroj dat: Uvedená čtenost dle Media projektu, Unie vydavatelů – AKA, Median – STEM/MARK, období 2. pololetí 2018. Praha u titulů zdarma zahrnuje i okresy Praha-východ a Praha-západ.
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.
Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.
Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem holdingu Agrofert.