Třetina novoročních předsevzetí už vzala za své

Předsevzetí si dává polovina lidí, v jejich splnění jim často brání vysoké finanční náklady

Praha, 18.2.2019 – Podle průzkumu společnosti Sodexo Benefity si novoroční předsevzetí dává 47 % české populace. Nejčastěji se lidé snaží zhubnout, začít více sportovat a žít aktivněji. Zvýšený zájem o sportovní aktivity v měsíci lednu dokládají i statistiky využívání karty ActivePass, permanentky na sport, relax i zábavu. V únoru už se ale čísla opět vrací k normálu.

Hubnutí je novoroční evergreen. Zatočit s kily navíc chtělo začátkem roku 48 % žen a 40 % mužů. Změnu jídelníčku si naordinovalo 35 % lidí, podobné procento si slíbilo, že začne více sportovat a žít aktivněji. V rámci novoročních předsevzetí se Češi také často chtějí zbavit špatných návyků a touží po získání nových dovedností. V průzkumu lidé uváděli také potřebu zaměřit se na sebe sama nebo ušetřit peníze, objevila se ale také předsevzetí jako otěhotnět, začít uklízet, nebo každý den jednu věc darovat nebo vyhodit.  

Mnohá předsevzetí by se dotázaným lépe plnila, kdyby se nemuseli tolik ohlížet na náklady. Změna životního stylu a aktivní způsob života představují pro mnohé významný zásah do financí. Nemusí tomu tak ale nutně být, některé firmy nabízí svým zaměstnancům benefity, díky kterým získají vstupy na různá sportoviště a například i kulturní akce či kurzy za zvýhodněných podmínek. „Zkuste si ověřit, kde všude své zaměstnanecké benefity můžete uplatnit. Aktivní život a plnění předsevzetí tak nemusí být zátěží pro peněženku,“ radí Zuzana Krajča ze Sodexo Benefity.

Lednový nával v posilovnách je tatam

Podle průzkumu společnosti Sodexo bylo ještě v lednu více než 70 % z těch, kteří si dali novoroční předsevzetí, přesvědčeno, že se jim ho podaří dodržet. Zároveň desetina lidí sebekriticky přiznává, že se jim to nepodařilo ani týden, pětina to vydrží měsíc. V polovině února už třetina novoročních předsevzetí vzala za své. Statistiky společnosti Sodexo o používání karet ActivePass tento trend potvrzují. „Zvýšený zájem o sportovní aktivity na počátku ledna zaznamenáváme každoročně. Letos došlo během prvního měsíce nového roku k 70% nárůstu návštěv sportovišť. Během února se ale už vše vrací na průměrnou úroveň,“ říká Zuzana Krajča ze společnosti Sodexo Benefity.

Obliba novoročních předsevzetí klesá společně s přibývajícím věkem. Zatím co ve věkové skupině 18-26 let si předsevzetí dává 65 % dotázaných, nad 54 let je to pouze 37 %. Stejně je tomu, i co se týče plnění předsevzetí. Úspěšnost opět s rostoucím věkem klesá. Nejčastěji se lidé s předsevzetím vypořádávají sami, oporou jim ale bývá i rodina.

Hlavním důvodem, proč si lidé nedávají předsevzetí vůbec, je vědomí toho, že ho nebudou schopni dodržet, anebo naopak uvádějí, že pokud chtějí něco opravdu změnit, nemohou čekat na Nový rok, ale musí začít hned. Co to tedy s těmi předsevzetími zkusit znovu, třeba první jarní den?

Jaké jste si letos dali předsevzetí? (výsledky v %)

Jak dlouho se vám obvykle podaří předsevzetí dodržet? (výsledky v %)

Průzkum pro Sodexo Benefity realizoval Instant Research, n=1000, u uvedených grafů n= 498 (respondenti, kteří si dávají novoroční předsevzetí)

Sodexo v České republice

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).

Reklamy