Portál iDNES.cz od 1. března spouští interaktivní projekt „30 let svobody“

Zpravodajský portál iDNES.cz ve spolupráci s deníkem MF DNES mediální skupiny MAFRA u příležitosti letošního kulatého výročí sametové revoluce připomene klíčové okamžiky československé historie. Už tento pátek (1.3.) spustí unikátní projekt s názvem 30 let svobody. Na speciálních internetových stránkách iDNES.cz čtenářům představí nejvýznamnější události a osobnosti revolučního roku 1989.

Záměrem nového projektu je zároveň vyzdvihnout změny, jimiž Česká republika za 30 let od sametové revoluce, s větším či menším úspěchem, prošla – ať už jde o ekonomický rozvoj, dopravní infrastrukturu, modernizaci vzdělání, či bezpečnostní složky a další oblasti.

„Celoroční projekt přiblíží čtenářům vše, co přineslo do Československa návrat svobody a demokracie,“ říká šéfredaktorka zpravodajského portálu iDNES.cz Naděžda Petrová a dodává: „V soutěžích se zajímavými cenami si čtenáři mohou vyzkoušet pojmy dobové ideologie či ruštinu. Připomeneme dnes už retro životní styl z doby před třiceti a více lety.“

Projekt 30 let svobody přinese řadu zajímavých rozhovorů, revolučních příběhů, rozsáhlou fotogalerii i dobové videoreportáže. Pro čtenáře je připraveno také několik historických kvízů, slepá mapa klíčových míst revoluce nebo ankety.

K symbolickému završení celého projektu pak dojde letos v listopadu, tedy třicet let od začátku sametové revoluce.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.