Mastercard a Doconomy spouštějí mobilní službu sledující uhlíkovou stopu a vydávají ekologickou platební kartu

Praha 28. února – Firmy Doconomy a Mastercard společně spouštějí novou mobilní bankovní službu DO, která umožní uživatelům sledovat kolik oxidu uhličitého svou činností vytvoří. Služba také umožňuje porozumět této uhlíkové stopě a snižovat ji, navíc se snadno používá a vyjde zdarma. Kromě toho se vydává unikátní platební karta DO Mastercard, která je jako první svého druhu na světě potištěna pomocí tiskových barev vyrobených z recyklovaných znečišťujících látek a neobsahuje magnetický proužek.

Spuštěním služby DO umožňují společnosti Mastercard a Doconomy svým uživatelům měnit na základě svých hodnot svoji každodenní spotřebu tak, aby byla pro životní prostředí menší zátěží. DO také umožňuje využívat projekty certifikované OSN ke snižování vlastní uhlíkové stopy. Součástí služby DO je možnost investovat do fondů prospěšných lidem a celé planetě. Díky nabízenému řešení tak spotřebitelé mohou poznat dopady vlastní spotřeby a současně mají nástroje, díky nimž mohou přispívat ke změně k lepšímu a k udržitelné budoucnosti.

Spuštění služby DO stanovuje nový standard pro účelově zaměřené platební služby a zároveň významným počinem společnosti Mastercard v rámci podpory inovací ve prospěch udržitelné budoucnosti. „Díky spolupráci se společností Doconomy dokážeme do boje s klimatickou změnou zapojit spotřebitele, prodejce i další firmy. Taková spolupráce je významnou součástí našeho úsilí o dlouhodobou udržitelnost. Inovativní řešení DO lidem nabízí jednoduchý způsob, jak nést odpovědnost za vlastní dopady na životní prostředí vyvolané jejich spotřebou,“ uvedl prezident divize Mastercard pro Velkou Británii, Irsko, Skandinávii a Pobaltí Mark Barnett.

Kromě toho, že mohou spotřebitelé činit pomocí tohoto řešení ohleduplnější rozhodnutí v rámci vlastní spotřeby, také si mohou vyžádat fyzickou, ekologickou a biologicky rozložitelnou platební kartu DO Mastercard. Tato platební karta je jako první svého druhu na světě potištěna pomocí tiskových barev Air-Ink vyrobených z recyklovaných znečišťujících látek a neobsahuje magnetický proužek. Karta DO je tak nejhmatatelnějším projevem iniciativy zaměřené na nastolení udržitelné spotřeby a výroby v rámci celosvětového cíle udržitelného rozvoje SDG 12.

Celosvětová síť společnosti Mastercard poskytuje společnosti Doconomy možnost kontaktovat a do svého úsilí zapojit spotřebitele po celém světě, a současně směrovat investice kapitálu do iniciativ udržitelného rozvoje. Vezmeme-li v potaz smysl pro zodpovědnost a technické schopnosti společnosti Mastercard, sotva bychom dokázali nalézt vhodnějšího partnera,“ řekla generální ředitelka společnosti Doconomy Nathalie Green.

Služba DO zaujala řadu významných celosvětových hráčů. Sekretariát Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu (UNFCCC) zkoumá možnosti spolupráce se společnostmi Doconomy a Mastercard v rámci boje s klimatickou změnou a zvyšování povědomí o ní mezi lidmi i organizacemi po celém světě. „Řešení DO představuje nový a neotřelý způsob, jak problém klimatické změny bezprostředně přiblížit spotřebitelům, což je jeden ze strategických cílů naší činnosti v rámci projektu Global Climate Action,“ uvedl Niclas Svenningsen, který pod hlavičkou UNFCCC Global Climate Action řídí.

Aplikace DO pro mobilní telefony bude připravena ke stažení v průběhu dubna. K hnutí je možné se přidat na stránkách https://doconomy.com, kde jsou k dispozici další informace o boji s klimatickou změnou prostřednictvím zodpovědné spotřeby.

O společnosti Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.