DoDo se v regionálním finále soutěže Startup World Cup & Summit utká o půl milionu dolarů a postup mezi světovou startupovou elitu

Praha 19. března 2019: Logistický startup DoDo se dostal mezi 21 finalistů regionu V4 v rámci soutěže Startup World Cup. Soutěž, ve které startupy soutěží o půl milionu dolarů a postup do celosvětového finále, bude vyhlášena 10. dubna v pražském Kongresovém centru, kam se sjedou startupy, investoři a podnikatelé z celé Evropy. DoDo tak slaví další úspěch na startupové scéně a opět dokazuje, že si jeho inovací všímají odborníci z celého světa.

Startupová soutěž Startup World Cup, která si jako stěžejní otázku klade „What’s Next, Europe?“, má za cíl propojovat talentované startupy a také upozorňovat na přidanou hodnotu mladých firem. Vítězný evropský startup získá investici v hodnotě půl milionu dolarů a titul evropského šampiona. Výherce zároveň postoupí do světového finále, které se bude konat v květnu v Silicon Valley a kde se soutěží o další milion dolarů.

Pro české startupy vede cesta do celoevropského finále přes finále regionální, kam se ze stovek startupů z regionu Visegrádské čtyřky probojoval i inovativní logistický startup DoDo spadající pod společnost Inveo. Česká firma zaměřená na městskou logistiku se probojovala do úzkého výběru 21 finalistů, kteří mají šanci se dostat mezi naprostou světovou elitu. DoDo firmám zajišťuje komplexní řešení na poli poslední míle a v segmentu B2C působí jako kurýr s prvky concierge.

DoDo vyniká vlastním logistickým systém GAIA pro koordinaci zakázek, kurýrů a aut, který firmě umožňuje efektivně plánovat a zajistit, aby nepřišel vniveč ani jediný projetý kilometr, hodina lidské práce nebo místo v zavazadlovém prostoru. Český startup totiž působí v náročném segmentu poslední míle, který klade vysoké nároky na správnou koordinaci.

„Městská logistika je jednou ze základních výzev moderní ekonomiky. Nejen kvůli boomu e-shopů roste objem zboží přepravovaného po městě a vedle toho také požadavky na rychlost a kvalitu doručení. Například podle studie McKinsey&Company má trh se same-day delivery vyrůst do roku 2025 až dvacetkrát. Naším cílem je, abychom na to byli dokonale připraveni. Je tedy naprosto klíčové mít technologickou platformu, která dokáže doručení maximálně zefektivnit a propojit logistiku s ostatními technologickými segmenty – od e-shopů přes IoT až třeba po prvky smart city,“ vysvětluje Michal Menšík, CEO startupu DoDo.

Pro společnost DoDo tato finálová účast není jediným úspěchem na startupové scéně z poslední doby. Koncem minulého roku se DoDo stalo prvním českým projektem, který byl vybrán do renomovaného programu ScaleUp, který zaštiťuje Innovation Hub od innogy, startupový startovač Catapult a rovněž světoznámá Wayra, startupový inkubátor spadající pod Telefónicu. Letos bylo DoDo vybráno také do programu PwC Scale, který rychle rostoucím startupům pomáhá ve škálování a s přerodem ve velké etablované společnosti. Nejnovějším úspěchem je pak účast ve finále v právě probíhající soutěži CEE Startup Challenge III, za kterou stojí známá startupová platforma Vestbee.

O startupu DoDo

DoDo je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DoDo v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 400 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá přes 150 automobilů.

O společnosti Inveo

Největší český e-commerce akcelerátor je většinově vlastněný e-commerce expertem Michalem Menšíkem, který mimo jiné stojí za projekty Slevín nebo PayLo. Kromě vlastní e-shopové platformy nabízí tailor-made mailingovou službu Mailforce, službu pro analyzování emailingů Mailytics a od roku 2017 také osobní asistenční službu DoDo. Ve svém portfoliu spravuje e-commerce aktivity brandů jako Asko, L’Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.

 

Reklamy