Vodafone v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Week představí kolekci chytrého oblečení

Praha, 20. března 2019 – Ve spolupráci s módní návrhářkou Ivou Burkertovou (ODIVI) v loňském roce Vodafone oslovil talentované designéry a umělce do 26 let s netradiční výzvou: propojit módu s nejnovějšími technologiemi a dát jim možnost vyzkoušet si jedno z potenciálních povolání budoucnosti. Z deseti finalistů Iva vybrala studenta AVU Kryštofa Brůhu, který vytvořil futuristickou kolekci, která bude součástí instalace Audire Fluctus v obchodním domě Kotva od 23. března.

Chytrý materiál

Název instalace Audire Fluctus, který je možné přeložit jako „poslouchat vlny“, odkazuje na technologii použitou v materiálech chytrého oblečení. Idea konceptu byla vytvořit funkční antiradiační oděv, který by dokázal nejen zaznamenávat a reprodukovat všudypřítomné elektromagnetické vlnění, ale zároveň nás před ním chránit.

Audire Fluctus je vyvrcholením jednoho z řady projektů mladých lidí, které vznikají v rámci dlouhodobé platformy #jetovtobě od Vodafonu. Kryštof Brůha byl vybrán z desítky finalistů, kteří prošli workshopem v pražském informačním a vzdělávacím centru matériO.

Móda a věda ruku v ruce

Dohromady vzniklo šest kusů hi-tech kolekce. Společným prvkem jsou tři vrstvy. Vrchní část slouží jako štít, střední část je detekční a spodní dokáže reprodukovat vlnění do zvukových vibrací.

Součástí instalace v Kotvě jsou i další nové technologie z oblasti vědy. Návštěvníci si mohou například prohléhnout unikátní sonický projektor, který elektromagnetické záření přenáší do videomappingu.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje 1,5 milionu firemních SIM karet. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností P3 communications. Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to více než 4 milionům českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a podporuje digitalizaci a diverzitu ve společnosti. Klade důraz na ochranu životního prostředí a využívá jen energii z obnovitelných zdrojů. Vodafone podporuje inovativní startupy a podnikatele v regionech. Zaměstnanci společnosti věnují ročně dobrovolnickým aktivitám na 6.000 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 12 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informaci na vodafone.cz.

Reklamy