Česká spořitelna spouští novou image kampaň. Podporuje finanční vzdělávání

Právě dnes startuje nová image kampaň České spořitelny, kterou chce banka upozornit na nedostatečnou finanční gramotnost Čechů. Kampaní představuje také vlastní zážitkový vzdělávací program Abeceda peněz.

„Jsme přesvědčeni o tom, že finanční gramotnosti má být pevně zakotvena ve výuce už na základních školách. Záleží nám totiž na tom, aby se společnosti dařilo lépe, a to nejen dnes, ale také v budoucnu. Proto začínáme už u dětí. Hravou formou je učíme, jak zacházet s penězi. Že je náročné peníze vydělat a důležité následně přemýšlet, za co je proměnit. A o tom je Abeceda peněz, kterou nyní představujeme široké veřejnosti. Velká poptávka po Abecedě peněz, kterou od škol máme, nás velmi těší,“ říká Monika Hovorková, šéfka Engagement tribu České spořitelny.

Na kampani se tradičně podílela kreativní agentura České spořitelny – VMLY&R. Režie spotu se ujal Jan Švejkar, k vidění bude zejména ve skupině Nova, a to minimálně do 25. srpna 2019. Kampaň využívá také venkovní reklamu, digitální a sociální sítě, tištěnou inzerci, direct e-maily i eventy. Novou podobu získal také web www.abecedapenez.cz. Web nepředstavuje pouze spořitelní vzdělávací program, ale v sekci Rady a tipy pro rodiče nabízí sérii materiálů o tom, jak dobře hospodařit, jak dětem vysvětlit svět peněz a půjček, jak zacházet s kapesným nebo investicemi apod. Každý týden se čtenáři mohou těšit na tři nové články nebo videa, ba i podcasty.

Abeceda peněz je komplexní program finančního vzdělávání, který získal v lednu 2018 akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V současné době se zaměřuje zejména na žáky čtvrtých tříd základních škol, kterým otevírá svět financí zážitkovou formou. Aktuálně je v projektu pro 4. třídy zapojeno více než 260 škol, ještě letos bychom jich měli rádi zhruba 400. Pro spolupráci se školami mluví i výsledky našeho posledního průzkumu – jak správně hospodařit, by se ve škole chtělo učit sedm z deseti dětí. Školu jako místo, které by mělo dětem pomáhat získávat finanční dovednosti, vnímá 60 % rodičů,“ vysvětluje David Hubáček, který je v České spořitelně zodpovědný za finanční gramotnost. Spořitelna tak chce zapojit 25 000 dětí napříč Českou republikou. Od září navíc spouští Abecedu peněz i pro druhé třídy, kterou aktuálně pilotuje.

scénář: VMLY&R

režie: Jan Švejkar, stojí za celou řadou velkých televizních kampaní a patří u nás k nejlepším v oboru, mj. držitel bronzu z Cannes, www.jansvejkar.com

kamera: Matyas Erdely, za kamerou stál i u velmi úspěšného maďarského filmu Lászla Nemese Saulův syn, který získal mimo jiné i Oscara za nejlepší cizojazyčný film,  https://luxartists.net/matyas-erdely-hsc/

hudba: Iggy pop – Real Wild Child (Wild One)

produkce:  Stink Films, https://stinkfilms.com/

fotograf: Matúš Tóth www.matustoth.com

spot: https://youtu.be/OquHq9b5NS0

web: www.abecedapenez.cz

klip, Jak funguje Abeceda peněz: https://youtu.be/LJCt4K-epXo

všechny tři vizuály a foto z natáčení jsou ke stažení zde: https://we.tl/t-cYMkvMXrh5

Zajímavosti nejen z natáčení:

Kampaň vznikala (od úplně prvního nápadu po finální schválení) čtyři měsíce.

Situace jsme vybírali a vymýšleli na základě reálných zážitků rodičů. Celkem jsme nasbírali asi 80 námětů, které pak kreativci domýšleli, upravovali a ladili.

Říká se, že nejtěžší je natáčet s dětmi a zvířaty. My jsme si na to troufli, a to hned s jednadvaceti dětmi, jedním psem a akvarijními rybičkami.

Nejmladšímu dítěti bylo 4 let, nejstaršímu 14 let

Šlo o náročné a velmi komplexní třídenní natáčení na několika lokacích v Praze a blízkém okolí. Na kampani pak v jednom čase pracovaly celkem tři štáby (dva filmové a jeden fotografický).

Všimli jste si, že v jedné scéně na nebi proletí ptáci? Je to jen detail, ale působí přirozeně. Jak ale ptáky přimět k letu přesně tam, kam potřebujeme? Odpověď je triková postprodukce.

Další informace k Abecedě peněz:

Abeceda peněz sází na zážitky, vlastní zkušenost a zodpovědnost dětí. „Děti mají za úkol vybudovat vlastní firmu. Navrhnout její logo, název a hlavně sortiment. Takové zboží, které zvládnou samy, s přiměřenými náklady, vyrobit, a bude možné jej prodat na veřejných jarmarcích, jež jsou vrcholem Abecedy peněz. Děti tedy neustále musí propočítávat cenu výrobku, kalkulovat se vstupními náklady i cenou vlastní práce a pracovat na propagaci. To vše společně po vzájemné diskuzi s ostatními,“ popisuje David Hubáček. Žáci se tak naučí nejen chápat základní pojmy a zákonitosti ze světa peněz, ale taky vzájemné spolupráci, toleranci, ocenění schopností spolužáků.

Průměrný výdělek dětí z jarmarku se pohybuje okolo 14 tisíc korun. Peníze nejčastěji využijí k třídním výletům, třeba do různých jump parků a science center. Velmi často ale také myslí na potřebné – přispívají třeba dětem, které se potýkají s nějakou nemocí, podporují také zvířecí útulky. Díky solidaritě dětí získala například paruku Katka Č. z Chomutova, která trpí alocipedií. Pro těžce nemocného Hynka dokonce děti z pražských Petřin loni napsaly knihu.

Tento týden pořádají své jarmarky v pobočkách České spořitelny děti v Lázních Bohdaneč (25. 3.), Liberci (26. 3.), Praze v pobočce Sokolovská (26. 3.) a v Nové Pace (27. 3.). Desítky dalších jarmarků startují v dubnu.                                       

Profil České spořitelny

Na českém trhu jsme bankou s nejdelší tradicí. Naše kořeny sahají až do roku 1825. Jsme moderní bankou orientovanou na drobné klienty, malé a střední firmy, města a obce. Máme nezastupitelnou roli ve financování velkých korporací a v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 se můžeme opřít o silné zázemí středoevropské Skupiny Erste. Naším společným cílem je nabídnout klientům takové služby, jaké potřebují bez ohledu na čas a místo. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v zavádění moderních bankovních služeb i v technologických inovacích.

  • Počet našich klientů dosahuje téměř 5 milionů. Jsme tak největší bankou v České republice.
  • Zaujímáme první pozici na trhu klientských úvěrů (20% tržní podíl), spotřebitelských úvěrů, včetně kreditních karet a kontokorentů (30% tržní podíl) i v celkových vkladech (20% tržní podíl). Na špici jsme i v oblasti hypoték (27% tržní podíl). Disponujeme nejširší sítí poboček a bankomatů.
  • Disponujeme nejširší sítí bezbariérových poboček a bankomatů, v komplexnosti a dostupnosti služeb lidem s různým typem handicapu patříme mezi nejlepší na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací u nás, klade důraz na systémové změny ve vzdělávání a sociálním podnikání. Ročně do rozvoje naší občanské společnosti investuje zhruba 60 mil. korun.