Na jaře minulého roku přinesl Huawei nový designový trend mezi smartphony. Poté, co společnost v březnu 2018 představila svou sérii P20 v barvě Twilight, odstartovala záplavu gradientních telefonů po celém světě. Hra barevných tónů, která se mění podle dopadu světla, zůstane v kurzu i během následujícího roku. Podívali jsme se tedy pod sklo smartphonu a zjistili, jak tyto gradienty vznikají.
Designeři ze společnosti Huawei se při tvorbě designu nových modelů P30 inspirovali přírodou. Barevné provedení Amber Sunrise tak připomíná barvu letní oblohy při východu slunce, Aurora tajemnou polární záři a nejnovější barva s názvem Breathing Crystal je inspirována krásou oblohy v pravé poledne.
Až devět vrstev
Základem technologie, umožňující tyto gradientní přechody, je vrstvení. První model z této vlny – barva Twilight v podání řady P20 – obsahuje pět nanooptických barevných vrstev s celkovou tloušťkou 350 nm. Proces nanášení jednotlivých potahů (každý v tloušťce asi setiny listu obyčejného papíru) vyžaduje sterilní a zcela bezprašné prostředí, podobné tomu, jaké je například na operačních sálech. Každá jedna prachová částečka by totiž ovlivnila výsledné zbarvení při dopadu světla.
Pro technologické experty představovala největší výzvu barva Breathing Crystal, která se také stala symbolem série P30. Při výrobě bylo totiž třeba položit až devět vrstev v tloušťce 600 nm, což bylo kritickým momentem pro masovou produkci. Na sklo, které pokrývá celé tělo telefonu, totiž působí vyšší tlak a je náchylnější k rozbití. Když se designéři pokusili o tento odstín v roce 2015, pouze 10 % celkové výroby bylo bez chyby.
Několik let vývoje
Až příchod pokročilého mikronového inkoustového tisku umožnil v roce 2019 představit novou barvu veřejnosti a uvést ji do prodeje. Odborníkům z Huawei se to podařilo takřka „za pět minut dvanáct“ – přibližně měsíc před uvedením série P30 v Paříži.
Investice do technologie i designu
Do čtyřletého vývoje barvicí technologie vložil výrobce smartphonů několik desítek milionů eur. Huawei tak dokazuje, že u smartphonů nejde jen o pokroky v technologii, fotografii či umělé inteligenci. Řadí se tak i mezi trendsettery v oblasti designu a estetiky.
Huawei P30 jako mediální lákadlo
Odborníci a recenzenti v současné době ve velkém vydávají hodnocení modelů P30 a P30 Pro. Soustředí se samozřejmě i na technické parametry. Nově představené smartphony mají podle většiny jejich hodnocení správně našlápnuto k tomu, aby sesadily konkurenci z pomyslného trůnu.
Mezi hlavní technické přednosti obou modelů patří 40Mpx fotoaparát. Model P30 Pro se pyšní širokoúhlým displejem a revolučním nabíjecím systémem, který dokáže telefon nabít na 70 % baterie za půl hodiny. Výrazným krokem vpřed je samostatný výkonný superčip, který má kapacitu zvládat budoucí softwarové inovace, zejména ve spojení s umělou inteligencí. Zde je Huawei momentálně daleko před konkurencí.
– – –
Více informací o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz
Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk
Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK
O Huawei Consumer Business Group
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2018 se společnost umístila na 2. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Patnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.