Startuje tradiční soutěž začínajících firem o peníze i kontakty

Finanční odměna 300 tisíc korun pro vítěze, možnost ucházet se o investici až 20 milionů korun pro všechny účastníky, placené zahraniční cesty a věcné ceny, mentoring od zkušených podnikatelů a odborníků, příležitost ke zviditelnění. To vše lze získat ve 12. ročníku soutěže podnikatelských nápadů Vodafone Nápad roku.

2019-04-25 10_57_09-Nápad roku – Pomáháme nápadům růst.png

Až do 11. května se mohou studenti i další začínající podnikatelé hlásit do soutěže Vodafone Nápad roku 2019 na stránkách www.napadroku.cz. Za posledních 11 let k tomu sebralo odvahu již 1630 jednotlivců a týmů, kteří celkem získali 163 milionů korun přímých investic, 11,2 milionu ve finančních i věcných cenách, založili stovky fungujících firem a byli svědky desítek mezinárodních úspěchů.

„Posláním naší soutěže je rozvíjet podnikatelské myšlení a aktivity studentů i široké veřejnosti a usnadnit počáteční kroky v samostatném podnikání. Ať už pomocí odborné zpětné vazby, investice nebo třeba medializace. Mladí Češi a Slováci jsou nejen vzdělaní a šikovní, ale rok od roku také sebevědomější a ambicióznější. Velmi nás těší možnost podpořit je na jejich cestě k úspěchu,“ říká zakladatel soutěže Martin Kešner.

Dobré nápady i špičkové technologie

Důkazem širokého rozpětí přihlášených projektů jsou i příběhy loňských účastníků. Vítězný tým SenseArena, který s pomocí virtuální simulace rozvíjí dovednosti začínajících i profesionálních hokejistů, má již řadu zákazníků mezi týmy NHL a jeho investorem se stal David Pastrňák z Boston Bruins. Druhý se umístil NanoScreen, patentovaný příruční test pro rychlé odhalení kontaminace vody. Třetí příčku vybojovala firma Glycanostics, která vyvíjí dostupné a vysoce přesné testy na rakovinu prostaty a prsu pro lékaře i domácnosti.

Zvláštní cenu VISA FinTech Startup roku v minulém roce vybojoval projekt Yieldigo, který obchodníkům s pomocí matematických algoritmů pomáhá optimalizovat ceny a tím zvyšovat zisky. Tým Sensoneo zaměřený na internet věcí zase díky výhře v kategorii Huawei Startup roku mohl odjel do Číny, kde rozjednal globální technologické partnerství. Cenou Profinit Technologický projekt roku pak porota ocenila práci týmu Tomáše Jungwirtha na novému typu počítačové paměti.

„Odvážné mladé lidi v jejich plánech podporujeme nejen finančně. S řadou z nich jsme navázali partnerství přesahující hranice České republiky, pomáháme jim objevovat nové příležitosti a hledat obchodní partnery. Mnohé z nich jsme viděli vyrůst v mezinárodně úspěšné podnikatele a věříme, že to bylo zčásti i zásluhou této soutěže,“ popisuje Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci Vodafonu.

Výjimečná příležitost

Mezi partnery soutěže tradičně patří řada velkých společností z technologického nebo finančního sektoru. Letos je hlavním partnerem Kooperativa, nově mezi partnery přibyl také Microsoft. Díky silnému zázemí soutěže mohou zúčastněné projekty získat vedle peněz i mnoho užitečných benefitů:

  • finanční odměna pro vítěze: 300 tisíc korun
  • věcné ceny za 700 tisíc korun
  • šance na investici až 20 milionů korun bez ohledu na umístění
  • placený pobyt v technologickém centru Huawei v Číně pro tři projekty
  • stánek, ubytování a lístky na konferenci TechCrunch Berlín
  • zpětná vazba od zkušených podnikatelů a investorů pro 30 nejlepších
  • rozšířený Mentoring Day pro finalisty (20 mentorů z oblasti obchodu, financí či marketingu)
  • zviditelnění projektu mezi potenciálními zákazníky a partnery

„Prakticky každá společnost bez ohledu na oblast podnikání se dnes stává společností technologickou. Rádi se necháváme inspirovat novými nápady a obchodními modely a na oplátku nabízíme naše vlastní zkušenosti a možnosti,“ uvedl Jindřich Skrip, ředitel Úseku marketingu a vývoje produktů v Kooperativě. 

Titulárním partnerem soutěže je letos již podeváté v řadě společnost Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa, Huawei. Partnery jsou společnosti Profinit, Microsoft, Peterka Partners, Stable.cz. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, Hlavní město Praha, Prague Startup Centre, xPORT VŠE.

 

Reklamy