Alza a Liftago testují v Praze společný rozvoz zásilek

Praha, 23. 5. 2019 – Největší český online prodejce Alza.cz se zapojil společně s Liftagem do nového konceptu přepravy lidí a zásilek. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

Chytré sdílení dat může pomoci ulevit přetížené dopravě, optimalizovat množství kurýrů v ulicích
a přispět ke zlepšení životního prostředí ve městech. Projekt má také podporu Institutu plánování
a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), který si na toto téma nechává vypracovat studie.

„Alza.cz vždy hledá způsoby, jak doručit svým zákazníkům lépe, rychleji a levněji. Jednou z cest, která podtrhává jak kvalitativní, tak i ekologický aspekt problematiky doručování zboží je právě zvýšení efektivity stávajících doručovacích platforem díky lepšímu sdílení dat,“ uvedl Tomáš Havryluk místopředseda představenstva Alza.cz s tím, že sdílená data jsou logistického charakteru, tedy počty, fyzické vlastnosti doručovaného zboží z jedné strany, stejně jako kapacity a doručovací možnosti logistické sítě Liftago ze strany druhé.

Se společností Liftago se mimo jiné porovnává vytíženost, kapacity a doručovací možnosti jejich vozidel s údaji o objednávkách e-shopu a pohybu jeho kurýrů. Z analýzy například vyplynulo, že v určitých částech Prahy se až v 85 procentech případů trasy vozů kurýrních služeb a taxi překrývají. Pokud by se tyto cesty propojily a balíček převezl taxikář, podařilo by se nejen snížit počet automobilů v ulicích, ale
i efektivně využít čas řidiče, který si může jednoduše přivydělat při čekání na dalšího klienta.

O využití principu sdílené ekonomiky Alza uvažuje již několik let a nyní k uskutečnění své vize získala silného partnera v podobě Liftaga. Obě firmy teď budou novou doručovací službu společně testovat a optimalizovat.

Besedu k tomuto tématu je možné zhlédnout zde: https://www.facebook.com/camppraha/videos/429783127579568/

O společnosti Alza.cz a.s.:

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2018, ve kterém Alza utržila 25 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, doručování do tzv. Alza HomeBoxu, platba a prodej BTC a LTC ve vlastních platebních automatech, nabídka elektromobilů on-line, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, výuka na VŠE, výrobky vlastní značky AlzaPower, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium,. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi prodejci elektra, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 64 neziskových organizací. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.

 

Reklamy