Nejrychleji rostoucím trhem na internetu je drogerie

Prodej drogerie a kosmetiky na internetu loni vzrostl o 20 až 30 procent. Počet nakupujících se zvýšil o desítky procent a rostoucí poptávka přilákala nové obchodníky. Podobný růst se čeká i letos. Vyplývá to z informací firem. Celý internetový trh vzrostl o 17 procent na 135 miliard Kč a drogerie patřila mezi čtyři nejžádanější segmenty.

Drogerie je nejrychleji rostoucí online trh nejen v ČR, ale i v celé Evropě. Podle statistik tvoří zhruba 73 procent zákazníků ženy ve věku 22 až 47 let. Nejvíce objednávek přichází z menších měst a vesnic, kde nejsou kamenné prodejny schopné zajistit tak široký sortiment, jaký nabízí internetové prostředí. Na velká města připadá zhruba třetina všech nákupů, z toho 23 procent na Prahu.

„Stále více zákazníků nakupuje drogerii a kosmetiku online a do trhu začínají investovat i další hráči, kteří se zaměřovali primárně na kamenné prodejny. V roce 2019 očekáváme masivnější nárůst podílu online prodejů na trhu, právě vzhledem k vyššímu povědomí zákazníků a masivnějším kampaním více hráčů,“ uvedl obchodní ředitel internetové drogerie Ageo.cz Aleš Urbánek.

Své kampaně v rámci internetového prodeje realizují stále více jak prodejci, tak i výrobci. Trendem jsou přitom ekologické výrobky nebo bio produkty. Například na Ageo aktuálně běží kampaně s Unilever, Henkel, Nivea, Sarantis nebo Madel.

Česká e-commerce se podle Asociace pro elektronickou komerci v minulém roce podílela na celkovém maloobchodu více než 11 procenty. Zákazníci měli vedle drogerie zájem o sportovní vybavení či hračky. Hlavními tahouny zůstávají elektronika, mobilní telefony či počítače a notebooky. Daří se ale také módě a velký boom zažívá nadále prodej potravin on-line. Také v roce 2019 budou růst především segmenty denní spotřeby, které se Češi učí postupně v e-shopech nakupovat.