Od 30. dubna začal Facebook postupně odstraňovat možnost sledování skóre relevance spolu s dalšími 6 ukazateli. Místo toho je nahrazuje 3 novými metrikami. Co to pro firemní profily znamená a jaké novinky bude třeba sledovat zjistila agentura LCG New Media.
Skóre relevance sloužilo marketérům jako hrubý ukazatel výkonnosti jednotlivých kreativ. Bylo to číslo od 1-10, kde na základě oblíbenosti kampaně, feedbacku, prokliků a interakcí Facebook určil, zda se jedná o reklamu, kterou uživatelé vidí rádi, či nikoliv a zda je relevantní vaší cílové skupině. Čím vyšší skóre, tím lepší.
Jednoduše řečeno, Facebook nám pomocí skóre sděloval:
1 – Velký špatný, reklamu bude třeba protlačit na úkor ceny. Nikdo neříká, že vaši ošklivou reklamu s pravděpodobně špatným cílením např. na Portoričany, mluvící Japonsky v regionu Morava nikomu neukáží, ale holt si budete muset připlatit.
10 – Jste marketingový bůh, cena za proklik se může dostat i pod korunu. Reklamy přináší několikanásobnou ROIku a na obloze se objevuje ohňostroj, zatímco se vám přichází klanět samotný Mark Zuckerberg.
Další metriky na výměnu:
- Offers Saved
- Cost Per Offers Saved
- Messaging Replies
- Cost Per Messaging Replies
- Mobile App Purchase ROAS
- Web Purchase ROAS
Tyto metriky stejně nikdo nikdy nepoužil. Pokud ano, tak pouze k velice krátkému zjištění, že cílit na Messages replies nebo dělat reklamu vyloženě na Offers, se prostě příliš nevyplácí a bohatě ji trumfne obyčejná klikačka. Ale pokud se i tak bojíte, nemusíte. Některé z nich budou nahrazeny upravenou formou.
Nové metriky:
Budou sloužit k porovnávání výkonosti ve větším detailu a budou vycházet z konkurenčních kampaní se stejným cílením, jako jsou vaše kampaně.
- Engagement rate metric
Porovnává engagement (kliky, komentáře, palce, srdíčka…) oproti podobným příspěvkům se stejnou či podobnou audiencí.
- Quality ranking
Porovnává celkovou kvalitu reklamy oproti podobným příspěvkům se stejnou či podobnou audiencí. Jedná se o staronové skóre relevance.
- Conversion rate ranking
Hodně vítaná informace především pro eshopy – porovnává hodnotu konverze oproti konkurenci.
O LCG NEW MEDIA:
LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.