Praha, 24. června 2019 – Nový výzkum pro HONOR 20 odhalil, že 77 % lidí žijících v Londýně a Miláně věří, že jejich náladu ovlivňují barvy, které kolem sebe vidí každý den. Ale protože si jich nevšímají cíleně, přicházejí často o jejich hlavní výhody.
Výzkum provedl výrobce chytrých telefonů HONOR, aby nám pomohl všímat si různých barev kolem nás. A zároveň nabádá k používání barev jako prostředku ke zlepšení nálady.
Mezi klíčové výsledky ze zprávy patří:
- 82 % osob ve věku 18-24 let se domnívá, že vidění, nošení nebo pořizování fotografií v různých barvách má potenciál změnit to, jak se cítí
- Bílá, oranžová a žlutá jsou nejvíce spojené s pozitivitou, štěstím a optimismem
- Více než tři čtvrtiny Britů (77 %) a 86 % osob ve věku 18-24 let věří, že barvy hrají roli při určování jejich nálady
Modrá se hodí na rande i pohovor
Závěry výzkumu vyhodnotila Jules Standish, která je expertem na vliv a sílu barev. Ten zjistil, že lidé ve věku 18-24 let věří, že oblékání do modré barvy jim dodává více energie, zatímco zelenou mají spojenou s optimismem. Oranžová podle nich vzbuzuje důvěru a fialová a červená zase podporují kreativitu. Na první rande či pracovní pohovor je podle nich nejlepší zahalit se do růžové, modré a zelené barvy, neboť podporují optimistickou náladu a dodávají energii.
„Je opravdu zajímavé, že tato věková skupina spojuje modrou a zelenou s optimismem a energií, protože tyto barvy mají tradičně uklidňující účinky na naše smysly, a to díky hormonu oxytocinu, který pomáhá snižovat krevní tlak a vyrovnávat nervový systém,“ řekla Standish. Dodala, že jasnější barvy jako jsou červená, oranžová a žlutá budou vhodnější naopak například na pohovor, protože uvolňují adrenalin, který stimuluje a dodává energii. „Nejdůležitější věcí je vědomé rozhodnutí, jako barvu si oblečeme. Barvy projektují naši náladu, charakter a úroveň důvěry a mohou zlepšit naši náladu a každodenní prožitky,“ doplňuje Standish.
Toto tvrzení potvrzuje i provedený výzkum, ve kterém polovina respondentů ve věku 18 až 24 let (51 %) uvedla, že barvy mohou zlepšit jejich náladu a téměř polovina z nich (49 %) potvrdila, že už se jim to stalo. Tři pětiny pak souhlasí, že barva oblečení má vliv na první dojem.
Jules Standish proto vytvořila tabulku s doporučením, jakou barvu obléci pro jakou příležitost.
Nejlepší barva pro… | Barva | Proč? |
Pracovní pohovor | Modrá (červená a žlutá) | Představuje obraz důvěry, diplomacie a spolehlivosti. Je to barva komunikace. Modř je velmi neutrální, ale přidáním akcentu červené se zvýší vaše vášeň a nadšení. Kombinace se žlutou působí optimisticky, radostně a kreativně. Barevnou kombinaci volte podle oboru. |
Velká pracovní prezentace | Červená (a šedá) | Červená vyžaduje pozornost a zajistí, že si vás všichni všimnou a udržíte jejich pozornost. Jelikož červená uvolňuje adrenalin, bude vaše hladina energie vysoká a bude vás stimulovat. Přidejte akcent šedé, aby projektovala vaši profesionalitu a praktičnost. |
První rande | Černá, růžová a červená | Černá působí tajemně a udržuje věci skryté. Budete mít emoce pod kontrolou s tím, že více o sobě odhalíte až později. Růžová je barva lásky, zatímco červená je vnímána jako vášnivá a vzrušující. |
Setkání s rodiči | Modrá a zelená | Modrá a zelená jsou barvy pravdy a stability. Modrá je důvěra a otevřenost, zelená je o nových začátcích a velkém rozhodování. |
Rozchod | Nachová a fialová | Udrží vás klidné a neotřesitelné. Tyto barvy vám mohou pomoci vymanit se. Smířit se s tím, že rozchodem se posunete kupředu a ukončíte vztah, který již není šťastný. Obnovuje pocit emocionální rovnováhy a umožňuje jasné myšlení. |
K soudu | Černá, bílá a nachová | Černá znamená autoritu a kontrolu, ale aby se to nepřehnalo, musí být v kombinaci s bílou. Ta evokuje dobře vyváženou a optimistickou povahu. Druhá možnost je nachová jako uklidňující barva, která vám poskytne sílu a pocit stability. |
Třídní sraz | Modrá, oranžová, žlutá | Chcete se cítit sebejistě, takže si vyberte barvu, která zahrnuje, kdo jste „teď“, a ne to, kdo jste byli ve škole. Modrá je vždy tou nejlepší volbou, skvělá pro komunikaci s tolika známými tvářemi. Skvělou volbou je kombinace se společenskou a dobrodružnou oranžovou, nebo radostnou a optimistickou žlutou. |
„Barvy vyvolávají spíše emocionální než racionální reakce. Vidění jasných barev uvolňuje šťastný hormon Dopamin, což je vždy skvělý začátek při oblékání pro jakoukoliv výzvu,“ dodala Standish.
O značce mobilních telefonů HONOR
HONOR je odvážná značka. Značka pro zákazníky, kteří se nebojí dělat věci jinak – proti zažitým konvencím. HONOR přišel na trh s úplně novým obchodním modelem navrženým pro moderního zákazníka. Zařízení HONOR spoluvytváří uživatelé v rámci modelu Consumer to Business. Značka vychází svým zákazníkům vstříc nejen designem konkrétních zařízení, ale také přímým distribučním modelem. Zákazník, který si zakoupí zařízení značky HONOR, nezíská jen mobilní telefon. Získá dlouhotrvající svazek se značkou odhodlanou přispět ke splnění všech jeho potřeb ve světě moderních komunikací. Více informací naleznete na www.hihonor.com nebo na našem Facebooku www.facebook.com/honorcz.