Pražské a brněnské byty od začátku roku dál zdražují, tempo růstu cen se ale zpomaluje

Praha, 1. 7. 2019 – U bytů v největších městech, a to jak u těch v novostavbách, tak u starších  pokračoval v prvním pololetí tohoto roku další mírný nárůst cen. Vyplývá to ze statistik společnosti M&M Reality. V porovnání s červencem 2018 jsou byty v Praze v průměru dražší zhruba o  11 procent, brněnské podražily v průměru zhruba o 8,5 procenta.

V Praze jsou stále nejlevnější panelové byty, za které kupující dle statistik společnosti M&M Reality zaplatí v průměru zhruba 76 tisíc korun za metr čtvereční. Průměrná cena bytů v novostavbách se pak  blíží už 105 tisícům korun za metr čtvereční. U starších cihlových pražských bytů se průměr pohybuje přibližně  okolo 92 tisíc korun za čtvereční metr. Záleží ale hodně na konkrétní adrese. „Starší cihlové byty v dobrém technickém stavu v  žádaných lokalitách od Vršovic a Vinohrad přes centrum až na Smíchov se cenám v novostavbách přibližují. V užším centru přece jen nevzniká tolik nových projektů a zrekonstruované byty v původní zástavbě patří k velmi žádaným,“ říká k tomu Jan Martina z pražské pobočky společnosti  M&M Reality. 

Jak se budou ceny pražských bytů vyvíjet v následujících měsících, podle něho záleží na mnoha okolnostech. Poptávka po pražských bytech stále převyšuje nabídku, a to i přes to, že od října 2018 (opatření ČNB) trochu polevila. „Dokud je poptávka silná, mohou ceny pěkných nemovitostí v žádaných lokalitách i nadále pozvolna narůstat. Ale to tempo růstu se během posledních měsíců zpomaluje. Jednotliví kupci, stejně jako investoři stále více zvažují, jakou nemovitost pořídit a zda je její cena adekvátní,“ pokračuje Jan Martina. 

Spíše stagnaci cen pak v příštích měsících očekává u bytů, jejichž cílová skupina potenciálních kupců dnes problematicky řeší možnosti financování. „Tedy spíše u větších rodinných bytů v méně žádaných lokalitách, jako jsou například některá panelová sídliště,“ dodává Jan Martina. 

V Brně lze podle Jarmily Odehnalové z tamní pobočky společnosti  M&M Reality sledovat útlum v růstu cen nemovitostí. Od začátku letošního roku poskočily v průměru jen asi o 3 procenta. „Průměrná cena prodaných novostaveb se aktuálně pohybuje okolo 64 tisíc korun za čtvereční metr, u starších cihlových bytů je to 55 tisíc korun a u panelových 51 tisíc korun za metr čtvereční,“ říká Odehnalová.  V porovnání s červencem 2016 se podle ní u všech typů nemovitostí jedná o téměř 27procentní cenový nárůst. 

Také v moravské metropoli poptávka po bytech stále převyšuje nabídku. „Ubývá ale lidí, kteří nákupem řeší vlastní bytovou situaci. Zvyšuje se naopak počet klientů, kteří kupují za účelem následného pronajímání. U bytů prodaných v Brně je takto využit až každý druhý,“ přibližuje Odehnalová.  Zpomalení tempa růstu cen tak podle ní není způsobeno slábnoucí poptávkou, ale spíše tím, že u mnohých nemovitostí už jsou částky na hranici toho, co kupující chtějí, a hlavně si mohou dovolit zaplatit. 

M&M Reality Holding je lídrem na realitním trhu. Společnost má 185 stabilních poboček po celé České republice a na 2500 makléřů, kteří procházejí vlastním náročným a propracovaným školicím programem. 

Skupina M&M se zabývá širokou oblastí služeb vázaných k nemovitostem. Synergicky vše začíná u zprostředkování prodeje a pronájmu a navazuje dalšími službami, kterými jsou financování bydlení, pojištění nemovitostí a životních rizik, investice do nemovitostí či zajištění dodávky elektřiny nebo plynu. Investiční aktivity společnosti se soustředí do výkupu bytů a bytových domů vhodných jednak pro rekonstrukci a následný prodej, ale také pro fungování jako výnosové nemovitosti, které jsou skupinou pronajímány a spravovány. Silná developerská divize se orientuje nejen na připravovanou výstavu typizovaných rodinných domů, ale zejména na již realizovanou výstavbu družstevních bytů po celé České republice.

Spotřebitelé označili společnost M&M Reality nejdůvěryhodnější realitní kanceláří v Česku. Stalo se tak v rámci ankety o nejdůvěryhodnější značky na trhu pořádané agenturou ATOZ Marketing Services, a to již podruhé v řadě

 

Reklamy