Češi by uvítali digitalizaci zdravotnictví. Dvě pětiny z nich si ale myslí, že ji lékaři nechtějí

Více než polovina Čechů (51 %) si myslí, že zdravotnictví není připravené na online systémy. Bezmála dvě pětiny (38 %) se pak domnívají, že online systémy odmítají samotní lékaři. Vyplývá to z výzkumu, který pro Vodafone Nápad roku mezi tuzemskou populací realizovala agentura STEM/MARK.

x-napadroku-cover-61500051_2141774412545081_616608594757943296_o

Naprostá většina respondentů (73 %) také uvedla, že vedle nových online systémů by měly být v lékařských ordinacích zachované i stávající způsoby komunikace. To, že inovace odmítají sami pacienti, si myslí 30 % Čechů. Více než polovina (53 %) přitom věří, že rozšíření online komunikace ve zdravotnictví by přineslo výhody jak lékařům, tak pacientům.

Přes internet nebo mobilní aplikaci by si přitom návštěvu ordinace sjednalo 80 % Čechů. Žádanku na vyšetření a jejich výsledky pak necelých 64 %. Nic nechce s doktory přes internet řešit jen 2,8 % respondentů.

„Z výzkumu jasně vyplývá, že Češi vidí, jaké výhody mohou digitální inovace do zdravotnictví přinést. Bohužel se o ně, ale zatím pokoušejí převážně soukromá zařízení a většina Čechů tak má zatím zkušenosti pouze spíše s nahodilými pokusy o digitalizaci zdravotnictví. Jde přitom o oblast, kde mají digitální inovace ohromný potenciál,” komentuje výzkum Martin Kešner, zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku.

Spíše nežli věk, pohlaví a vzdělání respondentů mělo na odpovědi vliv jejich bydliště. Velmi pozitivně na digitální inovace ve zdravotnictví nahlížejí hlavně Pražané. To, že přinesou více užitku než škody, si myslí necelých 68 % z nich.

O soutěži Vodafone Nápad roku

Startupová soutěž Vodafone Nápad roku hledá nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku. Byla založena roku 2007, což z ní dělá nejstarší soutěž svého typu u nás. Za posledních 12 let se do ní zapojilo 1804 projektů či firem, z nichž mnoho se teď těší úspěchům na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se mohou zúčastnit jednotlivci či firmy, jejichž produkt není na trhu déle než dva roky. Na finalisty každoročně čekají zajímavé výhry. Mezi hlavní ceny letošního ročníku patří finanční výhra 300 000 Kč, věcné ceny za 1,6 mil. Kč, možnost ucházet se o několikamilionové investice a zahraniční cesty. Titulárním partnerem soutěže je Vodafone, hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa a Huawei. Mezi další partnery se řadí společnosti Profinit, Microsoft, Peterka Partners a Stable.cz. Soutěž dále podporují CzechInvest, Hlavní město Praha, Prague Startup Centre, xPORT VŠE.

 

Reklamy