Mediální skupina MAFRA v roce 2018 opět potvrdila stabilní výsledky s EBITDA 351 milionů korun

Mediální skupina MAFRA dosáhla v roce 2018 celkové EBITDA ve výši 351 milionů Kč, při celkovém obratu 3 804 milionů Kč. Skupina zvyšovala svůj výkon prakticky ve všech segmentech. Za výsledkem stojí stabilizované výkony v oblasti printu, a to jak placeného, tak i v gratis titulech. Dobrý výsledek se podařilo realizovat v online segmentu, stabilně důležitém zdroji vysoké efektivity celého vydavatelství, kde meziročně došlo k navýšení objemu i efektivity prodeje inzerce prostřednictvím programatických kanálů.

„Celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia a v minulosti realizované restrukturalizační kroky nepochybně přispěly k dobrému hospodářskému výsledku společnosti MAFRA, a.s., za rok 2018. Na sklonku roku jsme dokončili dlouho připravovanou akvizici vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku a dále tak posílili naši pozici na mediálním trhu. Sjednocení obou vydavatelství a maximální využití synergií, které nám toto spojení umožní, již plně probíhá v roce 2019 a bude pokračovat i v následujících letech,“ shrnuje Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s., a dodává: „V případě tiskáren v Čechách i na Moravě pak k výsledku přispěla zejména lepší efektivita výroby vlastních i externích tiskových zakázek, akcelerovaná investicemi do nových technologií.“

K vysokému obratu a  tím i dobrému výsledku přispěla také skupina TICKETPORTAL rekordním prodejem lístků na nejrůznější sportovní a kulturní akce a k nárůstu obratu došlo také v digitální agentuře ACOMWARE, která za uplynulý rok poprvé překonala hranici obratu 200 milionů Kč. Stabilní výkonnost, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, si udržela rozhlasová skupina na čele s Rádiem Impuls nejposlouchanější stanicí v ČR a stabilní výkony rovněž zopakovala i rodina stanic Óčko  největší hudební TV na českém trhu, resp. společnost Stanice O.

Na celkovém výkonu se důležitou měrou podílely i slovenské entity. MAFRA Slovakia pokračovala v nastoupeném růstovém trendu a opět se jí podařilo navýšit celkový obrat i celkovou EBITDA. Na obou aspektech se kromě stabilních výsledků printu a eventů podílel online a také prodej knih. Slovenská část skupiny TICKETPORTAL těžila nejen z hokejového mistrovství světa, ale i z řady další kulturních a sportovních akcí, na něž zajišť

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

Reklamy