Společnost DPD, přední přepravce v České republice i v Evropě, nově nabízí svým zákazníkům v rámci zkvalitňování služeb možnost využít pomoc od chatbota Jardy. Virtuální posila DPD umí odpovědět až na 60 nejčastějších dotazů, poskytnout informace o zásilkách nebo změnit doručovací adresu. Na vývoji chatbota pracovala společnost od loňského roku a v současné době slouží jako online podpora na webu.
Online pomocník odesílatelům i příjemcům zobrazí aktuální stav zásilky, adresu, datum a v některých případech i časové rozmezí pro doručování. Pokud si zákazník přeje doručit balík na jinou než uvedenou adresu, stačí o změnu chatbota jen požádat. Do budoucna plánuje DPD tuto funkci i pro svou síť výdejních míst Pickup. Průměrná doba konverzace s chatbotem trvá přibližně dvě minuty.
Odesílateli umí například zjistit cenu přepravy, kde ji lze objednat bez registrace a jaká jsou omezení rozměrů a váhy. Příjemcům zásilek naopak předá informace ohledně dep a výdejních míst Pickup, případně poradí, jak na ně zásilku přesměrovat. V případě specifických dotazů je nasměruje na zákaznické oddělení.
Jarda v DPD zastává velice důležité místo v oblasti péče o zákazníky. Dokáže si poradit s typickými dotazy zejména příjemců, které denně přicházejí. Tím pomáhá šetřit čas pracovníků v zákaznickém oddělení, kteří tak mají větší prostor věnovat se složitějším případům.
“Chatbot ve firmách ještě stále nepatří mezi běžně využívané prostředky komunikace, což je škoda. Na jeho vývoji a nasazení pracovali čeští vývojáři několik měsíců. Rozhodli jsme se mu i proto dát typické české jméno a tím se ještě více přiblížit našim českým zákazníkům,” uvádí Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel DPD CZ.
V současné době je chatbot zaveden v pěti zemích, kde DPDGroup působí. Společně s Českou republikou pomáhá zákazníkům ve Francii, Německu, Velké Británii a Irsku. V průběhu příštího roku by mělo dojít k jeho implementaci do všech evropských zemí, kde DPDgroup poskytuje své služby.
O DPD
Společnost DPD CZ je součástí skupiny DPDgroup, v Evropě největšího mezinárodního silničního přepravce a podle objemu zásilek druhé největší přepravní sítě v Evropě. V České republice je společnost DPD se svými 430 zaměstnanci a 900 kurýry přední poskytovatel přepravních služeb. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zákaznickou zkušenost s doručením zásilek. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 75 000 pracovníků doručuje denně až 5,2 milionů zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPDgroup vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2018 vykázala tržby ve výši 24,7 miliard EUR.