Přední dubajský deník představil 7 firem, které podle něj vystihují český byznys

Gulf News, jeden z nejčtenějších deníků ve Spojených arabských emirátech, vydal speciální přílohu o České republice. Dal prostor našim státním představitelům a také sedmi soukromým společnostem, díky kterým mají miliony blízkovýchodních čtenářů získat lepší povědomí o srdci Evropy.

„Obchod mezi Českou republikou a Spojenými arabskými emiráty dosahuje 840 milionů amerických dolarů,” píše dubajský deník Gulf News ve své jarní příloze, věnované České republice. V přepočtu jde o 19 miliard Kč ročně. „Ze všech arabských států jsou pro Českou republiku největším obchodním partnerem Spojené arabské emiráty,” uvádí Jiří Slavík, který ve zmíněné blízkovýchodní federaci zastupuje naši vlast jako velvyslanec.

Gulf News cituje také předsedu naší Poslanecké sněmovny. Podle Radka Vondráčka tuzemské firmy hledají zahraniční partnery hlavně ve „strojírenství, kosmonautice, nanotechnologiích, dopravních systémech, zdravotnictví a vzdělávání”.

Designové sklo nebo inteligentní systémy

Většinu prostoru v deníkové příloze dostalo sedm českých firem, které s Emiráťany už nějak obchodují. Buďto působí přímo v partnerském regionu, například v největších městech Dubaj a Abú Dhabí, nebo klienty hostí a obsluhují v tuzemsku.

 

Dva obory mají tedy dvojnásobné zastoupení: sklářství a inteligentní systémy pro chytré domy nebo průmyslové komplexy.

Celou přílohu deníku Gulf News, věnovanou České republice, najdete ve formátu PDF pod TÍMTO odkazem – na webu podnikatelské platformy Czech Business Council Dubai and the Northern Emirates, která sdružuje více než 300 firem.

Českou prezentaci mohlo vidět 10 milionů čtenářů

Deník Gulf News má tištěnou a internetovou podobu, česká příloha se stala součástí obou verzí. „V Emirátech neexistuje obdoba naší Unie vydavatelů nebo Netmonitoru, tedy autorita, která by srovnávala dosah médií. Na adrese Similarweb.com však lze orientačně porovnat, jak jsou navštěvované online zpravodajské portály,” říká Petr Woff, který analyzoval emirátská média pro společnost Smarteon. Gulf News ve svém regionu soutěží o pozici jedničky, dlouhodobě přitahuje přibližně 7 až 10 milionů návštěvníků měsíčně. Řádově srovnatelný dosah má jeho hlavní konkurent, deník Khaleej Times.

„Prezentované firmy musely vydavateli finančně přispět. Ovšem tento poplatek byl v podstatě jenom symbolický – zhruba desetkrát nižší, než cena běžné inzerce,” dodává Petr Woff. Redakce finalizovala články sama, na základě dodaných podkladů.