Tvůrce neexistující restaurace Oobah Butler míří do Česka, britský Kazma se 150 miliony zhlédnutími vystoupí na WebExpu

Britský Kazma, který dokázal na TripAdvisoru vytvořit falešnou restauraci s nejvyšším hodnocením v Londýně, kam se snažily marně dostat nejznámější celebrity, se vydává poprvé do Česka. Oobah Butlera, jehož videa zhlédlo na 150 milionů lidí, přilákal dvanáctý ročník největší a nejstarší české technologické konference WebExpo, na kterém vystoupí společně se 70 řečníky z celého světa s tématy pro vývojáře, designéry, IT manažery, marketéry a startupisty. WebExpo právě zveřejnilo program letošní konference s kapacitou 2000 návštěvníků, která se uskuteční v pražské Lucerně od 20. – 22. září.

“Nejen Kazma umí připravit show, při které lidé kroutí nevěřícně hlavou. To Oobah ukázal například v Londýně s neexistující a závoveň nejlépe hodnocenou restaurací na TripAdvisoru. Ale také po celém světě, když místo sebe do televize či rádií naposílal dvojníky. Návštěvníci WebExpa se ale nemusí bát, protože ti uvidí skutečného Oobaha na přednášce a také v následné diskusi,” říká ředitelka WebExpa Šárka Štrossová.

Oobah Butler točí videa pro newyorský Vice magazine, jejichž cílem je šokovat lidi a poukázat na mnohdy nedostatečné kritické myšlení. Připravil například video o tom, jak je snadné vytvořit falešnou restauraci, do které se bude chtít dostat každý, k čemuž mu ze začátku stačily pochvalné recenze od přátel a hezké fotografie jídel nafingované z obarvených houbiček na nádobí. Využil také do té doby neznámé módní značky, se kterou se jako návrhář Georgio Peviani dostal až na prestižní pařížský fashion week. Na dalším videu “napálil” světová média, když místo sebe na rozhovory v renomovaných televizních stanicích či rádiích posílal své nepříliš si podobné dvojníky

Je zároveň autorem knihy How To Bullsh*t Your Way To Number 1: An Unorthodox Guide To 21st Century, která se stala v objednávkách komediálních publikací číslem jedna na Amazonu. Ta se zabývá právě jeho třemi “reportážemi”, které měly v době vydání knihy na 150 milionů shlédnutí po celém světě. 

Kromě Oobah Butlera se mohou návštěvníci WebExpa v právě zveřejněném programu těšit na témata jakou jsou reklamní technologie a podnikání v Číně. O nich promluví Bessie Lee, která v Číně vedla pobočku WPP s miliardovým obratem, největší reklamní firmy na světě. Z Číny dorazí také “královna mobilních aplikací” Milan Chiang, zakladatelka a CEO Verystar, poskytovatele WeChat Pay a Alipay, který dodává řešení pro mobilní marketing více než 40 000 obchodům jako je KFC, L´OREAL nebo Pizza Hut.  

WebExpo má ale i své české zastoupení. Na konferenci vystoupí s příspěvkem o budování digitální společnosti Jakub Nešetřil, zakladatel českého startupu Apiary, který odkoupil za miliardu korun softwarový gigant Oracle, a který před nedávnem spustil iniciativu Česko.digital. Po letech se na pódium WebExpa vrací i ikona české programátorské scény, zakladatel Nette David Grudl.

Dvanáctý ročník WebExpa s kapacitou 2000 návštěvníků se uskuteční v pražské Lucerně od 20. do 22. září 2019. Lístky a program naleznete na webu konference WebExpo

WebExpo je největší a nejdéle fungující česká technologická konference. Její dvanáctý ročník s kapacitou 2000 návštěvníků se uskuteční v pražské Lucerně od 20. do 22. září 2019. WebExpo přiveze do Prahy celkem 70 řečníků, kteří se budou zabývat tématy pro vývojáře, designéry, IT manažery, marketéry a startupisty. Jedním z témat budou reklamní technologie a podnikání v Číně, promluví i Bessie Lee, která v Číně vedla pobočku WPP s miliardovým obratem. Představí se také zdravotnický chatbot, který může v budoucnu zprostředkovat dostupnou péči po celém světě.  Lístky a program naleznete na webu konference WebExpo

 

Reklamy