Výsledky Media projektu potvrzují: Mediální skupina MAFRA stále vévodí tiskovému trhu.

Aktuální výsledky národního výzkumu čtenosti tisku Media projekt potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA na tiskovém trhu. Prostřednictvím svých tištěných titulů MAFRA pravidelně osloví 3,5 milionu čtenářů, což ji řadí na špici mezi mediálními skupinami v České republice. Vlivnou pozici si tituly MAFRA udržují napříč segmenty: mezi deníky a celostátními zpravodajskými týdeníky, společenskými časopisy, tituly zdarma, programovými časopisy i tituly životního stylu pro ženy.

„Jak potvrzují i nejnovější výsledky Media projektu, akvizice vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku, která byla úspěšně dokončena na sklonku roku, celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia i v minulosti realizovaná restrukturalizační opatření, byly strategicky správnými kroky. Toto spojení posílilo pozici mediální skupiny MAFRA napříč segmenty vydavatelského trhu a umožnilo tituly dále rozvíjet a zvyšovat jejich hodnotu pro čtenáře a rovněž pro naše obchodní partnery,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.

Prostřednictvím svých deníků MF DNES, Lidové noviny a Metro vydavatelství pravidelně oslovuje 1,1 milionu čtenářů na vydání. Deník MF DNES zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem, Metro si i nadále udržuje pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zůstává také nejčtenějším deníkem zdarma.

V segmentu celostátních zpravodajských týdeníků posiluje TÉMA, titul s rostoucí čteností (194 tisíc) a dlouhodobě nejvyšším prodaným nákladem tištěného vydání.

Mezi společenskými časopisy je mediální skupina MAFRA zastoupena čtyřmi tituly, jejichž souhrnný zásah tři čtvrtě milionu a pozice titulu Rytmus života jako předního časopisu v rámci daného žánru staví mediální dům do pozice lídra ve skupině společenských časopisů.

Tituly zdarma patří dlouhodobě mezi tituly s nejvyšším zásahem, ať už samostatně, nebo jako součást inzertní kombinace ULTRA KOMBI, kde týdeník zdarma 5plus2 spolu s deníky Metro, Lidové noviny a MF DNES oslovují 1,62 milionu čtenářů na vydání.

Pořadí jak ve skupině programových titulů, tak v rámci časopisů životního stylu pro ženy „otevírají“ čtrnáctideníky z  portfolia MAFRA: magazín TV Max s 447 tisíci čtenáři, který je zároveň nejprodávanějším časopisem na trhu a časopis Žena a život se čteností rostoucí na 259 tisíc.

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 1. pololetí 2019

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,5 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionu čtenářů, což představuje 58,7 % populace v ČR ve věku 12–79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert. 

Reklamy