Zalando jako jedna z prvních e-commerce společností implementovala směrnici EU PSD2 o bezpečnější digitální platbě

PRAHA, 21. SRPNA, 2019 // Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, jako jedna z prvních z řady e-commerce společností úspěšně implementovala směrnici Evropské unie o platebních službách PSD2 (Payment Services Directive) v České republice. Jejím hlavním cílem je zajistit, aby byl nákup na internetu pro zákazníky ještě bezpečnější. Online platbu bude třeba ověřit nejméně dvěma různými faktory, například heslem a otiskem prstu.

2018-10-30 09_58_32-Nakupujte boty, módu a doplňky online _ Rychlé dodání od Zalando

Součástí směrnice je také direktiva o důkladném ověřování zákazníků SCA (Strong Customer Authentication). Pro zákazníky nakupující na internetu to znamená, že pro svou platbu online musí zadat dva faktory, například heslo, číslo autentizace transakce (TAN) či otisk prstu. Toto dvoufaktorové ověření se týká jakékoli digitální platební metody, počínaje platbou kreditní kartou.

Implementací nařízení se pro zákazníky Zalando mění celý online platební proces, což bude mít vliv i na zákazníky společnosti v České republice. Dosud byl takový nákup ošetřen zadáním čísla kreditní karty, data vypršení její platnosti a číslem CVV. Nyní k autorizaci platby přibudou nové funkce, včetně otisku prstu jako biometrického autentizačního faktoru.

Nový postup společnost představuje v krátkém instruktážním videu (video ke stažení ZDE). Poté, co se zákazník rozhodne pro daný způsob platby a uloží odpovídající potřebné informace, jsou jeho data zašifrována a přenesena do jeho banky. Ta mu následně zašle oznámení o dodatečném ověření platby. Kliknutím na zprávu se dostane do aplikace své banky, kterou má nainstalovanou ve svém smartphonu, a je požádán o potvrzení platby například pomocí otisku prstů. Po úspěšném ověření je automaticky přesměrován zpět do procesu platby na Zalando a objednávka je následně dokončena. 

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 26 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení ve všech aspektech zákaznické cesty: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je, aby platforma byla prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion.

Reklamy