Komerční banka přilákala do Prahy největší fintechovou akci Evropy – Bankathon 2019

Tři dny na konci září hostila Praha největší evropský fintechový hackathon – Bankathon 2019. Bylo to poprvé v historii této akce, kdy se konala za hranicemi Německa nebo Rakouska. Zásluhu na tom má Komerční banka, která
s organizátorem předešlých ročníků tuto akci uspořádala v prostorách pražského Mánesu. Bankathon 2019 zaznamenal účastnický rekord. Porovnat své schopnosti přijelo celkem 100 vývojářů rozdělených do 27 týmů. Celkovým vítězem se stalo české mužstvo společnosti Etnetera. Uspěl i tým Komerční banky v kategorii Multibanking. Vítězové jednotlivých soutěžních kategorií si rozdělili prémii ve výši
21 tisíc eur a obdrželi i speciální ceny od České bankovní asociace a IBM.

„Jsem rád, že jsme mohli v Praze přivítat sedmý Bankathon. Považujeme jej za vrcholnou událost otevřeného bankovnictví tohoto roku na evropské úrovni. Byli jsme svědky úžasných inovací a digitálních myšlenek, které naznačují směr, jímž se bude bankovnictví v nejbližších letech ubírat,“ uvedl Martin Sládeček, Open Banking Leader Komerční banky.

Bankathon je třídenní soutěž, během které se jednotlivé týmy snaží přenést své digitální inovativní nápady do reality a vytvořit funkční aplikaci s konkrétním uplatněním v oblasti digitálního bankovnictví a finančních služeb. Časový limit je 30 hodin. Po jeho uplynutí jednotlivé týmy v krátkých prezentacích představují svá řešení.

Každý z hlavních partnerů Bankathonu měl možnost určit svoji soutěžní kategorii a její téma. Soutěžící si volili mezi kategoriemi a měli k dispozici nejrůznější API služby, které při stavbě svého nápadu využili. Bankathon je jedna z výborných příležitostí, jak se inspirovat, doplnit si své „backlogy“ o zajímavá témata a potkat se s lidmi napříč obory.

„Volba Prahy, jako místa pro náš sedmý Bankathon, a Komerční banky, jako spoluorganizátora, padla z dobrého důvodu – české banky jsou skutečnými průkopníky
v open banking a český trh má silné talenty s hlubokými znalostmi. Banky musí
s inovativními řešeními uspokojovat neustále se měnící potřeby zákazníků. Bankathon ukazuje, že za tímto účelem jde o spolupráci, nikoli o hospodářskou soutěž,“ uvedl Taner Akcok, managing director Finleap Connect. 

Akce se konala pod záštitou České bankovní asociace, Evropské bankovní federace
a České fintech asociace.

Reklamy