Průzkum: Využívat pro své hosty tradiční taxislužbu se nebojí jen 20 % hoteliérů

 

  • 97 % hotelových hostů pro přepravu ve městě využívá taxi
  • důvodem využívání “hotelových taxi” je jistota zachování kvality přepravy a předejití nepoctivému jednání
  • situace ve městě se zlepšuje díky alternativním taxislužbám

 

Praha 16. října 2019: Jen 3 % hostů ubytovaných v pražských hotelech během svého pobytu ve městě nevyužijí taxislužby, naopak 80 % tuto přepravu po městě využije jednou až dvakrát, přičemž zbylých 17 % taxi využije 3x a více. Nejčastějším důvodem je přeprava na letiště nebo na nádraží, jedna pětina hotelových hostů taxi využívá k běžnému pohybu po Praze. Většina hotelů (82 %) přitom hostům raději nabízí vlastní transport, protože je nechce vystavit případnému nepoctivému jednání taxikářů. Vyplývá to z průzkumu Asociace hotelů a restaurací ČR a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR mezi pražskými hoteliéry, který proběhl v polovině září.

Důvodem využívání vlastního transportu je mezi hoteliéry a restauratéry především jistota, že svým hostům zaručí odpovídající kvalitu přepravy (67 % respondentů). 58 % hoteliéru pak uvedlo, že chtějí předejít nepoctivému jednání taxikářů. Mezi další hlavní důvody patří ještě možnost být pro své hosty maximálně k dispozici (32 %) a případně nároky na specifický typ vozů (16 %). „Mezi hotelovými hosty přetrvává nedůvěra k přepravním službám takzvaně z ulice, více než polovina z nich má spíše špatné nebo špatné zkušenosti s pražskými taxíky, přičemž 57 % si stěžuje na cenu jízdy. Proto chceme našim hostům zajistit kvalitní a transparentní službu,“ uvedl Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR

Zároveň je ale povzbuzující, že podle skoro 70 procent oslovených hoteliérů se situace s taxislužbou v Praze zlepšuje. Dle více než tří čtvrtin z nich je to díky konkurenčnímu tlaku alternativních taxislužeb, jako jsou Uber či Bolt. Vlastní přepravní servis však stále poskytuje drtivá většina pražských hotelů. „Dvě třetiny hotelů tuto službu nabízí proto, aby hostům zajistily odpovídající kvalitu, druhým nejčastějším důvodem bohužel stále zůstává obava z nepoctivého chování pražských taxikářů,“ okomentoval výsledky Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Je proto jasné, že hotelové přepravní služby jsou v Praze stále nutností. Případné zastropování cen smluvní přepravy by dle průzkumu zhoršilo jejich kvalitu a znemožnilo hoteliérům poskytovat služby dle přání zákazníka. 

V Praze se loni ubytovalo téměř 7,9 milionu hostů, o 3 % víc než v roce 2017. Výrazně převažovali zahraniční turisté, kterých do hlavního města přijelo 6,67 milionu. Ti, kteří bydlí v hotelech, se zde nejčastěji zdrží v průměru dva až tři dny (87 %), každý pátý hotelový host je v Praze na služební cestě. Po hlavním městě se turisté pohybují nejvíce pěšky (48 %), klasické nebo alternativní taxislužby jako hlavní způsob pohybu po Praze používá 23 % hotelových hostů. Necelých 60 % respondentů pak uvedlo, že hosté pro ideální orientaci ve městě využívají navigaci v telefonu oproti klasickým papírovým mapám.

Průzkum v polovině září rozeslala Asociace hotelů a restaurací ČR na stovku pražských hoteliérů. Během pěti dnů, kdy probíhal sběr dat, se jej zúčastnilo 77 respondentů, tedy zhruba 1/10 hotelů v Praze.